eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2011. március 7., hétfő

A főzés, és annak a lélekre gyakorolt hatása.

A főzés egy mindennapi tevékenység, amit leginkább a nők csinálnak. Ezt a munka folyamatot, egy egyszerű rutin munkának könyveljük el. Pedig ez nem így van, mert ez valójában egy alkotó munka. Benne van minden, ami az előkészületektől a tálalásig tart. Én, is gyakorlom ezen, tevékenységemet nap, mint nap.

Sokszor ezt, teherként éltem meg, mint egy csicska munkát, sőt volt olyan is, hogy valahogy nem úgy jöttek össze a dolgok, ahogy kellett volna, Elkezdtem gondolkodni, hogy vajon mitől is van ez.Arra jöttem rá, hogy ez összefüggésben van a lelki állapotunkkal, Amikor, rossz passzban vagyunk semmi sem úgy alakul, ahogyan kell. Igaz ez a főzésre is,

A főzés,hogyan már mondottam egy alkotómunka és bele kell adni,apait, anyait, ha azt szeretnénk,hogy a vég kifejlett sikeres legyen. Nem régiben olvastam egy könyvet, amely ezt a témát taglalja.
Nézzük, miből is a munkafolyamat:előkészületek,előételek, levesek ,főétel, mértékletesség, desszert,bor, kávé.
Mit is jelentenek a következő folyamatok? előkészület=bátorság, előételek=félelem, levesek=fájdalom, főétel=mértékletesség, desszert= elválás, bor=döntés, kávé=mosoly
Aki, pedig többet szeretne,erről olvasni,hát járjon utána az interneten.(ez nem a reklám helye, azért nem írom le a címet)

A tapasztalatim,azt mutatják.hogy a kapkodó,ideges,feszült embererek, nem igazán tudnak főzni,mert nem adják bele a szívüket, lelküket, mert a gondolataik teljesen más hol járnak. A főzéshez, pedig kell egy kis kurázsi is, leginkább az éltelek fűszerezésére gondolok.

Egy ideje,azt vettem észre,hogy megváltozott a főzéshez való kapcsolatom, A csicska munka, kezd más formát ölteni, Kezdek újabbnál, újabb recepteket kipróbálni, és egyre inkább pozitív sikerrel. Nagyon fontos,hogy jól érzem e magam a bőrömben, milyen a lelkivilágom, mert ezek sokat nyomnak a latba.

A főzés öröm, kreativitás, felszabadultság, önbizalom, sikerélmény, mert ha az elkészült ételt a vendégeim vagy családtagjaim dicsérik, az már valódi sikerélmény,

Nincsenek megjegyzések: