eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2011. december 13., kedd

Barátság férfi és nő között!

Kedves blogolvasók önök mit gondolnak arról, létezik-e barátság férfi és nő között? Sokan azt fogják erre válaszolni, hogy nem. Én is sokat gondolkodtam az e fajta gondolkodás módon, és meg voltam róla győződve, hogy miért is ne lehetne barátság nő és férfi között. Sok ember szájából elhangzanak olyan magyarázkodások, hogy "maradjunk barátok",főleg ha válás vagy szakítás következik be az életükbe.

Miért is áltatjuk magunkat az e fajta magyarázkodásokkal? Talán azért, mert a szívünk mélyen még mindig ragaszkodunk a partnerünkhöz, és bízunk abban, hogy talán a barátság megléte újra közelebb hozza őket. Ez pedig nem így van, ezzel csak a másik félnek ez egóját erősítjük, mert az ilyen fajta viselkedés őt arra ösztönözi, hogy még újra lehet kezdeni a kapcsolatot. Így sokszor előfordul. hogy a párok belekerülnek egy "mókuskerékbe" és így nem is mernek beleugrani egy újabb kapcsolatba.

És is sokáig abban ringattam magamat, hogy igenis léteznek ilyen kapcsolatok. Miért is ne? - gondoltam. Az élet azonban mást igazolt. És rá kellet döbbennem, hogy nincs barátság férfi és nő között, mert idővel az egyik félnél már jóval több alakul ki, mint egy barátság. Ezt leginkább a nők tapasztalják meg, mert ők érzelmileg másként működnek, mint a férfiak. Ez egy evolúciós folyamat része. A másik verzióm az, hogy elképzelhető, hogy lehet barátság férfi és nő között, de csak akkor, ha az egyik fél sem akarja a másikat megszerezni, magáévá tenni. Ezt pedig csak azon emberek tudják megtenni, akik fejlett érzelmi intelligenciával rendelkeznek. Tudjuk a férfiak érzelmi intelligenciája jóval alacsonyabb a nők érzelmi intelligenciájától. A férfi célja a hódítás és a megszerzés. Hosszú távon csak, akkor működőképes , ha megfelelően tudjuk ezt a szituációt kezelni, és fejlesztjük az érzelmi intelligenciánkat.

Volt olyan esetem, hogy egy férfi ismerősömtől kértem segítséget, akivel jó "barátságban" voltam. Észrevettem hogy simságol, eltereli a figyelmemet a témáról, és hazudott is. Én e közben megmagyaráztam magamnak a szaros bizonyítványomat, hogy ez azért, meg az azért van így, ahogy van. Attól függetlenül voltak közös témáink, amiről jól elbeszélgettünk, főleg olyan témakörökben amelyről a feleségével nem igazán tudott beszélni. Sajnos rá kellett jönnöm, hogy ez a pasi mást akart tőlem egy "barátságnál". Talán ha beadtam volna a derekamat, akkor segített volna nekem abban a dologban, amit tőle kérek. Én nem az a típus vagyok!

A másik véglet, amikor a párok elválnak, de a gyerekek kedvéért "jó" kapcsolatot ápolnak egymással. Ilyen esetben az a legjobb, ha minél kevesebb időt töltünk a volt párunk társasága és csak annyit beszélünk vele, amennyit a gyerek érdeke megkíván.
Sokszor vannak olyan érzéseim, hogyha felbukkannak rég látott férfi ismerősök és kérik, hogy találkozzunk, akkor az az érzésem támad, hogy ez is azt akarja, mint a nagy többség. Nem szeretnék egy férfit sem ezzel megbántani. Akinek nem inge... De nekem valószínű, hogy a negatív tapasztalataim sugallják mindezt.

Végül is mit gondolok e témáról? Férfi és nő között csak azon esetben "működhet" barátság, ha betartják a határokat és egyik fél sem akarja megszereznie magának a másikat még "egy éjszaka" kedvéért sem. Szakítások esetében pedig azt ajánlom minden nőnek, hogy ne tartson fel barátságot a volt párjával. Menjen mindenki a maga útján!
Egy népi bölcsességgel zárom soraimat. " Felmelegítve csak a töltött káposzta jó."

Nincsenek megjegyzések: