eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2009. december 29., kedd

"Aki mer az nyer"

A történet,amit megszeretnék osztani a blog olvasóival,több mint 20 évvel ezelőtt történt.Abban időben egy kereskedelmi cégnél dolgoztam már egy jó pár éve, de a munkámat nem szerettem és számomra a minden napos munka csak úgynevezett"csicska munka" volt.Éreztem többre vagyok képes annál,amit csinálok. Így munka mellett leérettségiztem, és egyre jobbam foglalkoztatott, azon elképzelésem, hogy megvalósítsam az "álmomat".

Minden álmom és elképzelésem az volt,
hogy idegenvezető szeretnék lenni.de erről csak álmodoztam.Az álmom pedig visszatérő képek formájában jelent meg.Ezekre a visszatérő képekre a mai napig emlékszem.Vendégeket kalauzoltam Magyarország egyik platinás városának sétáló utcájában és bemutattam a város műemlékeit Ezek a képsorok többször megjelentek az éjszakai álmaimban.És láss csodát!Nincsenek véletlenek!.Egyszer csak értesültem róla. hogy idegenvezető képzés indul és csak két napom volt a jelentkezésig.Sikerült a felvételim, és 9 hónapig élveztem a munkára való felkészülést. És újra láss csodát! A vizsga után már egy héttel az egyik művelődési intézménynél dolgozhattam, mint tárlatvezető. Kezdetben csak hétvégéken és szabadságom alatt végeztem ezen tevékenységemet.Élveztem a munkámat és minden nap örömet hozott számomra.Már akkor rádöbbentem,hogy bátran kell belevágni dolgokba, mert aki mer, az nyer. Még nincs vége,elkezdtem franciul tanulni,hogy a francia vendégeket is tudjam kalauzolni a várban. A siker itt sem maradt el - kedveltem a francia vendégeket, jó volt velük beszélgetni így ezáltal a nyelvtudásomat is tudtam bővíteni.,Közben teltek az évek és már "állandóan"ott dolgoztam.Időközben elvégeztem egy idegenforgalmi menedzser tanfolyamot,ahol tovább gyarapíthattam szakmai tudásomat. Majd elkezdtem németül tanulni. Pedig korábban hidegrázásom volt ettől a nyelvtől,de olyan tanárom lett,aki megkedveltette velem ezt a nyelvet. Igaz sok év keserves munkája és lemondások árán,de megcsináltam egy nemzetközi nyelvvizsgát, Kár,hogy a német turisták száma mára már igen csekély!

Most megint ott tartok.mint 20 évvel ezelőtt.A munkámban kiégtem és "csicska munkának" érzem, amit csinálok. Tudom mit szeretnék csinálni. Újra eszembe jutott a bölcs közmondás "AKI MER, AZ NYER" Most pszichológiával szeretnék foglalkozni, és a tervem az egyetem elvégzése.
Én mindenkinek azt tanácsolom,hogy vágjon bele nyugodtam új dolgokba,mert ettől csak nő az önbizalom és a sikerélmény.Sőt nem szabad elfelejteni."aki mer az nyer".Sőt "bátraké a szerencse."

A fenti bejegyzésem úgy jó másfél, két évvel ezelőtt íródott. Azóta annyi változás állt be az életemben, hogy elkezdtem dolgozni magamon, és ezáltal a munkámban is örömömet lelem, és nem érzem csicska munkának, A pszichológia pedig egyre jobban az érdeklődési körömbe került.
Egyetem? Mérlegeltem! Sajnos anyagilag kivitelezhetetlen! De nem baj! Én ettől függetlenül.arra biztatok mindenkit, hogy bátraké a szerencse, és aki mer, az nyer.
.

Nincsenek megjegyzések: