eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2011. október 8., szombat

Így kerültem kapcsolatba a pszichológiával

Amióta jobban elmélyültem a pszichológia világban, azóta gondolkodtam el azon, hogy vajon meg volt e bennem is a kíváncsiság a pszichológia irányában. És rájöttem, hogy igen, Már kamasz lányként is gyakran olvastam a Nők Lapjában Vekerdy Tamás cikkeit, amelyben szülőknek adott tanácsokat a gyereknevelés terén. Ezeket a témákat az anyámmal meg is beszéltük. Volt olyan is, amit ő belső inditatásból is úgy tett, ahogy azt a szakember javasolta. Azért ő is követett el hibákat e téren, de ki nem, a szülők sem istenek.

Úgy kb 8-10 évvel ezelőtt egy kolléganőm hívta fel a figyelmemet egy műsorra, amely egy kereskedelmi csatornán ment. Egy fiatal, arrogáns, szókimondó,egyenes véleményt formáló férfi volt a műsorvezető. Ő volt Dr Csernus Imre. aki a műsorba jelentkező emberek szövevényes problémáira tett javaslatokat. Pár műsor megtekintése után, úgy éreztem, hogy ennek az embernek szívesen kiönteném a lelkemet, még ha az fájni is fog. Tudtam, hogy amikor ő felemelte a hangját, az azt jelentette, hogy ott van a probléma gyökere. Ezt sokan nem tolerálták neki.

Pár évvel később szintén ez a kolléganőm ajánlott egy könyvet, ami Csernus doktor írt. Ez volt a "NŐ". A kölcsön könyvet gyorsan kiolvastam, de eldöntöttem, hogy én is megveszem. A könyv olvasása közben döbbentem rá, hogy én és a doki milyen hasonlóképpen gondolkodunk a nőkről, és azok személyiség szerkezetéről. Én nőként, ő férfiként. Az olvasás közben rá ismertem saját magamra, hogy milyen nő is vagyok én, Gyáva, befolyásolható, megalkuvó,kudarc kerülő stb.. Ezek a felismerések mindig fájdalommal járnak. De megéri változtatni, mert ez később többszörösen megtérül.

Majd jöttek a doktor előadásai, amelyre nagyon kíváncsi voltam. És láss csodát! Elmentem egy előadására, és teljesen lenyűgözött az előadása, határozottsága,hitelessége,egyszerűsége. Az előadás általában 2 órás, de még az órám sem néztem meg egyszer sem. Már több alkalommal voltam előadásain, de mindig tud olyat mondani, ami általában engem megerősít, de új dolgokat is alkalmazok az életem területein.

Ami számomra nagyon tetszik a módszerében az, hogy csak is olyan javaslatot tesz a pácienseinek, amelyet ő már hasznosított az életében, és így mások is megtudják azt tenni. Nem "tipikus" pszichiáter, aki a problémára gyógyszert ír fel, amitől a probléma még megmarad, hanem a baj gyökerét tárja az őket felkeresők elé.

Minden könyvét olvastam, nem is egyszer, Számomra ő a Tanító mester". Ettől függetlenül más szakemberek könyvei is forgatom, hogy minél jobban tudjam alkalmazni az olvasottakat a lelki fejlődésemhez.

Tehát a pszichológia iránti érdeklődésem már gyerekkoromban is meg volt. És valószínű, hogy csak egy megfelelő szakember megtalálására volt szükségem, hogy elinduljak a lelki fejlődés útján. Változtatni sosem késő! 


Képforrása:www.pixabay.com

Nincsenek megjegyzések: