eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2014. június 7., szombat

Soha többé ne légy szerelmes!

A szerelemről, mint életérzésről már írtam korábban egy jegyzetet. Arról is írtam már, hogy sokan úgy élik le az életüket, hogy még igazán szerelmesek sem voltak az életükben. És mindez azért van így, mert amit sok ember szerelemnek hisz, vagy él meg az nem másról szól, mint a támaszkodásról. Ahhoz, hogy az ember átélje a szerelem érzését, érett személyiséggel kell, hogy rendelkezzen, mind racionális, mind pedig emocionális szempontból egyaránt.

Az az ember, aki engedi, hogy megélje a szerelem érzését, az kortól függetlenül megélheti ezt az érzés, attól függetlenül, hogy sokan azt állítják, hogy a szerelem csak a fiatalság kiváltsága. Ez persze így nem igaz.  De hogy megérintsen a szerelem tűzte, úgy az embernek hagynia kell azt, hogy a szívére hallgasson. Ha azonban az ész diktál, akkor ott nem beszélhetünk szerelemről.

Saját tapasztalatból beszélek, amikor azt írom, hogy minden életkorban az ember más, és más érzéssel éli meg a szerelmet. Nem akarom ezt hosszan ecsetelni, mert már írtam erről is korábban.
Bátran mondhatom azt is, hogy életem "nagy" szerelmét a negyvenes és ötvenes éveimben éltem át. Össze sem lehet az érzéseket hasonlítani a húsz évesen átélt szerelmek egyikével sem. Bár a szerelem vakká tesz tartja a mondás. Valóban igaz is, mert én is vak voltam és nem vettem észre, hogy a másik fél  nem szerelmes belém, sőt őt csak egy dolog érdekelte volna a szex. Nálam azonban másképpen működnek a dolgok. Amikor egy felnőtt férfi vagy akár nő is, fél egy öleléstől, fél egy csóktól, és el taszítja az arra vágyó társát, akkor ott valami már nem stimmel. Nagy valószínűséggel korábbi életében már nagyot csalódott az adott egyén a szerelem területén. Azért későbbi kapcsolatai kialakításakor inkább elfojtsa  az érzéseit, annak ellenére, hogy neki is vannak érzései. De fél és nem szeretné, ha az eset újra megismétlődne.

Ismerem ezt a szituációt. mert jártam hasonló cipőben. Nem, nem én voltam az az egyén, aki így viselkedett, hanem velem viselkedtek így. Egyszerűen rettegett attól, hogy csak egy újjal is hozzám érjen. Számomra az, akkor nagyon döbbenetes élmény volt. Én akkor nem gondoltam volna, hogy felnőtt, "érett" emberek úgy tudjanak viselkedni, mint a tinédzserek, akik most kezdik felfedezni az ellenkező neműek testét.
Egy beszélgetés közepette szóba került egy ilyen téma, amikor is én is elmondtam a gondolatimat erről a témáról, Mire a következő választ kaptam: "Soha többé ne légy szerelmes!"  Hirtelen nem értettem a válasz. Majd megkérdeztem, hogy miért ne legyek szerelmes? Azért, mert ha nem leszel szerelmes, akkor nem fáj a csalódás, ha elhagynak vagy szakítanak veled. Csak lestem, és néztem magam elé.
Az igaz, hogyha nem vagyok szerelmes, akkor nem fáj a csalódás. De az is igaz, hogyha nem élek át fájdalmat, szerelmet az életem, akkor minek élek, Hiszen a jó és a rossz mindig együtt járnak, kéz a kézbe. És ne feledkezzünk meg a tanulásról, amiért ide a földi létbe leszülettünk.

Sokszor tapasztalom, ismerős körökben hány és hány nő, férfi é úgy házasságban, kapcsolatban, hogy még a szerelemnek a legapróbb szikráját sem élik meg. És szintén mennyi ember van, akik csakúgy váltogassák a társukat, mint más a fehérneműjét. Mert nem a szerelem vagy a szeretet van jelen a kettejük kapcsolatában, hanem az anyagiak, Pénz, lakás, kocsi, utazások. És ne felejtkezzünk el arról sem, hogy az egész kapcsolat a támaszkodásról, és a szabadidő eltöltéséről szól. Ezeket mind látni lehet, amikor közös fotókat osztogatnak meg a közösségi portálokon. Halott szemek, nincs tűz, ami azt mutatná. hogy jaj de jól érzem magam a bőrömben.
Én senkinek nem mondanám az életben soha, hogy ne legyen szerelmes. Legyen bátran mindenki, kortól függetlenül szerelmes. És amikor jön egy olyan pasi, hogy az ember fia-lánya azt érzi, hogy kiugrik a szíve a helyéről, akkor hallgasson a szívére, és hagyja, hogy a dolgok megtörténjenek. Függetlenül attól, hogy hány éves is valójában. És miért született ide az ember a földre? Azért, hogy BOLDOG legyen. ezt tartsuk szem előtt mindig,

Nincsenek megjegyzések: