eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2011. június 27., hétfő

Amikor a befektetett energia meghozza gyümölcsét

A tél folyamán már írtam ,arról, hogy a személyiségemben milyen változások mentek, mennek végbe. Azóta, ezek a változások még jobban kibontakoznak.

Nézzük, mi is történt azóta! Arról is, írtam már, hogy hol, és milyen munkakörben dolgozom. Naponta emberek százaival kommunikálok és ez nem kis energia befektetés.

Májustól, június közepéig van a "nagyüzem" a munkahelyemen, amikor diákok százai jönnek osztálykirándulásra, hogy megnézzek, hol is játszódott"Az Egri csillagok" Naponta több száz gyerekkel vagyunk körül véve, óvodástól a középiskolásokig. Sokszor előfordul, hogy egy csoportban 70-80 diák van, sőt olyan is van, hogy egy csoportban vegyes korcsoport van,(alsó,felső tagozat, vagy alsó és középiskola). Ez minden vezetőnek igen komoly feladatot jelent, mind a vezetés, mind a figyelem megtartása végett.

Az év vége felé,mind a gyerek, mind a pedagógus egyre türelmetlenebb, nyűgösebb,Nehéz ,fegyelmezni, és fenntartani az érdeklődésüket. Arról nem is szólva, hogy a gyerekek a legjobb kritikusok, megfigyelők. Ők még őszinték, mert nem tanulták el a hazugságokat, önbecsapásokat, szerepjátékokat.

Izgalommal vártam, hogy az idén, milyenek lesznek a nebulók. Korábban, ha nem figyeltek, rendre utasítottam őket.De ez, csak ideig óráig tartott.Agresszivitás csak agresszivitást szül. Ám az idén, fordult a kocka. Csupa jó fej gyerekcsoportjaim voltak. Egyszer sem kellet fegyelmezni őket, figyeltek,hallgatták a mondókámat. És naponta többször dicsértek, tapsoltak,úgy a gyerekek mint a pedagógusok, Naponta volt siker élményem és a munkámat is nagy örömmel végeztem ellenben, korábban úgy éreztem, hogy kiégtem. A változásokat a vendégek is észrevették. Sokkal több pozitív visszajelzést kaptam tőlük, de azt senki nem tudta, hogy a változás mögött milyen kemény, kitartó munka áll.

Nagyon érdekes megfigyelésre lettem figyelmes jártamban-keltemben. Sokszor, ha a zebrán át akartam menni, a gépkocsivezetők hosszú ideig át sem engedtek. És ahogy egyre jobban csiszoltam magam, azon kaptam a fejem, hogy a sofőrök udvariasan átengednek a zebrán. Tehát egyre jobban nőt a pozitív kisugárzásom. De most térjünk vissza a munkahelyemn történt változásokhoz.

Amíg a kollégáim panaszkodtak,hogy a csoport ilyen, meg olyan volt, én belül boldognak éreztem/érzem magam, Megtaláltam a lelki békémet. A gyerekek érezték a kisugárzásomon az erőt, a határozottságot, magabiztosságot. Ellenben ezekért a dolgokért naponta tenni kell odafigyelve, koncentráltan. Minden csak egy napig tart Vagyis az önbizalomért a határozottságért, az önismereért,emberismeretért naponta meg kell dolgozni. Holnap új nap, és újra dolgozni lehet magunkon, (nem "kell") a kellnek van egy másik jelentése,de erről majd máskor.

Ezek a leírt dolgok, úgy működnek, mint az evés,ivás, Vagyis tegnap is ettem, tegnap előtt is, és holnap is. fogok. Tehát nincs az, hogy ma tettem azért, hogy nőjön az önbizalmam, holnap is tennem kell és utána is.

Nincsenek megjegyzések: