eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2011. június 23., csütörtök

Osztálytalálkozós élménybeszámolók

A korábbi bejegyzésemben már említettem, hogy az általános iskolában voltak eminens tanulók.Mindig ők vitték el a pálmát, ők voltak az "Istenek". Nem is volt ezzel különösebb baj, gondoltam az élet majd bizonyít.Így is történt,


De nézzük, mi történt az iskola befejezése után. 5 évenként tartunk osztálytalálkozókat, de én nem igazán kedvelem az ilyesfajta találkozókat. Talán a 20 és a 25 éves osztálybuli volt a kivétel. Az osztályunkból kb 2-3 fő hiányzott. Jelen volt az a tanárom is, aki korában negatív véleményt formált rólam. de különösebben nem zavart a jelenléte. Minden egyes személynek be kellett számolni, hogy mi történt vele az elmúlt évek során. Én is elmondtam, hogy mit tanultam, mit csinálok, és hogyan alakult az életem. Látni kellet volna a szituációt, amikor "kedvenc" tanárom feje elvörösödött, olyan lett, mint a rák. Szerintem eszébe juthatott a már említett szituáció, amelyről már írtam. Én pedig, büszke voltam magamra, hogy volt erőm, akaratom megmutatni, hogy mit is érek valójában.
Az eminens tanuló nem volt jelen az eseményen. Nem tudom, hogy valójában mi oka volt rá, hogy nem tudott eljönni. - Én úgy gondolom, hogy valahol a lelke mélyén érezte, hogy a "kiemelt" tudásához képest kevesebbet ért el az életben, mint amit szeretet volna. De ezzel sincs baj, ez van, így alakult és kész.



Volt még az osztályban egy srác, aki szintén hasonló cipőben járt mint én. Ő sem volt osztály első, és, hogy úgy mondjam a tanárok nem csípték a búráját. K.G.-nek hívják. Ha jól emlékszem a 25 éves találkozóra eljött az eminens tanuló is,S.E. Szintén élménybeszámoló volt az eltelt 5 év eseményeiről. Én már, akkor németül tanultam. S.E, zavarba jött, elvörösödött, amikor magáról kellett beszélni, mert nem tudott mit felmutatni kitűnő tanulóként. Gyorsan távozott is. A nagy többség döbbenettel figyelte,amint elvörösödve, dadogva elkezdte mesélni, hogy mis is történt vele az elmúlt 25 évben.

A vacsora alatt K.G. megjegyezte, hogy - láttad E-t, hogy hogyan viselkedett. Szégyelte, hogy kitűnőként nem érte el, amit szeretett volna. "Bezzeg minket semmibe sem néztek"- mondta osztálytársam. Ő ma országosan elismert csontkovács hírében áll. Külföldön is elismerik a munkáját. Tény, hogy nagyon keményen megdolgozott és dolgozik is , azért, hogy munkáját a legjobb tudása szerint lássa el.

Tanulság: Soha ne a tanulmányi eredménye alapján ítéljünk meg embereket.Íme itt a példa, Hagyjuk, hogy mások is kibontakoztathassák a tudásukat, mert soha nem tudhatjuk, hogy kiben, milyen tehetség lakozik.

Nincsenek megjegyzések: