eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2011. július 25., hétfő

Az élet apró örömei

Mostanság a legtöbb ember szájából csak a panaszkodás hangzik el. Nem is csoda, hiszen az élet egyre nagyobb megpróbáltatások elé állít mindenkit nap, mint nap. Sokszor elhangzik ez a mondat is, hogy az élet sz.r. Vajon csak a pénzügyi dolgaink miatt teszünk ilyen kijelentéseket, vagy tényleg így is érezzük. Talán a lelkünkben nincs rendben valami? Vágyunk valamire, de nem tudjuk pontosan megfogalmazni, hogy mire?

Tényleg ilyen sz.r az élet? Én,nem így gondolom, és talán vannak többen is, akik nem így látják ezt a helyzetet. Az életnek vannak olyan apró örömei, amelyeket soha észre sem veszünk, csak hajszoljuk a pénz és dolgozunk. És így telnek el napok, évek, hónapok. Nézzünk néhány esetet!
A tavasz beköszönte, madarak csicsergése, fák-virágok rügyezése. A napsugarak melegsége, a fű-eső illata. Az ősz színeinek a melegsége, vagy a téli hópelyhek szállingózása, És sorolhatnám tovább. Ezek apró dolgok és egyáltalán nem figyelünk fel rájuk. Pedig, ha észrevennénk ezeket az apró jelzéseket, az életünket is sokkal boldogabban élhetnénk.

Sokszor hallom, ezeket a mondatokat"idegesít a madarak csicsergése, nem tudok aludni tőlük"
Esetemben én örülök, annak, hogy csiripelnek a madara, brekegnek a békák, süt a nap, esik az eső.satöbbi. Én is jártam hasonló cipőben, de később rájöttem, hogy a hiba az én lelki világomba van.Ezt pedig helyre kell rakni, hogy felfigyeljünk apró jelekre. Az élet minden apró történésének örülni lehet, legyen szó akár a szakadó esőről is. Olyan kevés az az idő, amit itt a földön töltünk, hogy kár kihagyni az élet apró örömeit.

Én bárminek tudok örülni, ami mosolyt fakaszt az arcomra. Szeretem a nyári kánikulát, a frissen nyírt fű illatát.a városban sétálgató embereket, az ételek terjengő illatát, a sok vendéget a várba stb.Ezek örömmel töltenek el.

AZ ÉLET SZÉP!!! És attól szép, hogy benne lakozik a boldogság és a kudarc élménye.A kudarcokból pedig csak tanulni lehet, hogy többet ez az eset ne forduljon elő velünk soha.
Csak a kezdet nehéz, mert ha figyelünk másokra és apró dolgokra egyaránt, akkor a napjaink is egyre szebbé válnak, és nem mondjuk azt, hogy az élet sz.r.

Mint mindenért ezért is nap, mint nap meg kell dolgozni, És akkor, boldogan mondhatjuk azt, hogy "Szép napot"!

Amikor ezt a bejegyzést írom esik az eső. De a szakadó eső ellenére is szép nap van, és ezt kívánom mindenkinek,

Nincsenek megjegyzések: