eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2013. március 1., péntek

Mingli létforma

Mingli ez az a létforma, amelyről mindeddig nem hallottam. Pár napja olvastam arról, hogy létezik ilyen létforma is napjaikban. Hallottam a szingli életről, de mingliről még egyáltalán nem. Mit is takar valójában ez a kifejezés, illetve létforma?

A mingli egy olyan kapcsolati létforma, amelyben a párok nem élnek együtt, és csak bizonyos időközönként találkoznak. Vagyis mindkét fél megtartja a saját függetlenségét, anélkül, hogy az egy kapcsolatban bizonyos mértékben sérülhetne. Ezt az életformát leginkább az olyan nők, férfiak választják, akiknek már volt esetleg kapcsolatuk, de valamilyen oknál fogva egyedül maradtak, özvegyek lettek, vagy elváltak. Ez leginkább a közép és idősebb korú emberekre jellemző. Az ilyen kapcsolatban lévő emberek inkább a barátság, és az egyedüllét  miatt választják ezt a lehetőséget. De vannak olyanok is, akik a barátság megléte mellett még a szexuális kapcsolatot is előtérbe helyezik e téren. De megfigyelhető egy másik tendencia is ezen a téren. Mégpedig az, hogy nemcsak a közép- időskorú emberek választják ezt a kapcsolati formát, hanem a fiatalabb generáció tagjai is élnek az ilyen lehetőséggel. Mindenki lakik a maga saját lakásában, gazdálkodik a saját pénzével. És csak időnként találkozik a barátjával, barátnőjével.

A középkorú embereknél még meg is érthető ez a fajta hozzáállás a dolgokhoz. De vajon a fiatalok miért is választják ezt a fajta kapcsolati formát? A megfigyeléseim azt támasztják alá, hogy fontos szempont a függetlenség, önállóság megtartása, és az egymáshoz való nem alkalmazkodás megléte. Időnként jó úgy együtt lenni, hogy semmiféle elvárást nem támasztunk a másik fél irányában. Örülni épen az adott pillanatnak, és utána mindenki megy a maga útján. Sokan csak azért érik be egy ilyen kapcsolattal, mert van kivel megosztani a gondjaikat, bajaikat. bár én ezt kötve hiszem, hogy működik. 

Az én meglátásom az, hogy én nem szívesen vállalnék fel egy ilyen kapcsolatot. Ez olyan se veled, se nélküled forma. Maximum a csajok elmondhatják magukról, hogy nem élnek egyedül van pasijuk. így a környezetük ezt megnyugvással veszi tudomásul. Egyszerűen ez a létforma érthetetlen a számomra, mert a csaj, a pasi valójában így is egyedül van. Akkor meg, miért kell félni az egyedülléttől. Ha pedig nincs úgynevezett párkapcsolat, akkor inkább éljen az ember egyedül, de nem magányosan. Legalább is én így vélem, és látom ezen kapcsolatiforma meglétét. Ebben az egészben mi a jó? Mert számomra az a fontos, hogy az aki nekem fontos, és szeretem az mellettem legyen, De úgy, hogy közben ne birtokoljam őt. És egy fontos tényező még az is, hogy egy párkapcsolat nagyon sok alkalmazással jár minden területen. És persze sok munkával, amiért nap mint nap szükséges megdolgozni.

Ezidáig nem tudtam, hogy létezik ilyen létforma, hogy mingli. Ma már tudom. Igaz sokat elgondolkodtam azon is, hogy vajon minek nevezhető egy olyan kapcsolat, ami olyan, mint a se veled, se nélküled kapcsolat. Tehát ez a mingli.

1 megjegyzés:

Főnix írta...

"Mert számomra az a fontos, hogy az aki nekem fontos, és szeretem az mellettem legyen, De úgy, hogy közben ne birtokoljam őt." Igen, de lehet, hogy aki neked fontos (és akinek te is az vagy), annak számára a mindennapos együttlét románca gyorsan elkopik. Rutinná válnak dolgok, mert közepén nyomod a fogkrémes tubust..., és nagyon elege lesz a formális dolgokból, amelyek a tartós együttlét során elkerülhetetlenül létrejönnek egy idő után. Nem lehet örökké "megújulni", lévén erre az összezártság csökkenő motivációt generál.

Minglinek lenni nem se veled se nélküled, hanem veled akkor, akkor neked is és nekem is jó, különben meg minek??? Ha csak mégis nem a birtoklás végett, amit ugye "illik" letagadni, ám sokkal nehezebb elsárkányosodni mingliként, mint "összebútorozva"... Hogy a szomszéd (meg a nagyi) ne nézzen "furcsa szemmel" az ember lányára. Na. :-)