eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2010. január 7., csütörtök

Az önbizalom, és ami mögötte van.

Már korábbi írásaimban is tettem utalást,arra vonatkozóan, hogy erőteljesen érdeklődöm a pszichológia iránt.Most néhány emberi tulajdonságokról akarok írni, amelyek fontos szerepet játszanak az ember életében.Ilyen például az önbizalom, illetve az önbizalom hiánya.Vajon minden emberben megvan a kellő önbizalom ,vagy kemény munkával kell azt felépíteni? Nos, ez sajnos nem így van.legalább is a tapasztalataim ezt mutatják.A magyar emberek döntő többsége nem rendelkezik megfelelő önbizalommal. amely az utóbbi időben egyre csak fogyóban van. Évekkel ezelőtt elkezdtem,mind saját magamat,mind szűkebb és tágabb értelemben vett emberek viselkedését figyelni. Az emberek döntő többsége el sem hiszi.hogy apró dolgokból,jelzésekből,gesztusokból.mennyi következtetést letud vonni az ember. Ilyen a testtartás,tekintet,járás, kisugárzás stb.

Nézzük először is milyen embereket látunk nap mint nap az utcán közlekedni. Az első szembetűnő viselkedés a görbe hát, tekintet, állandóan a földet néző, fal mellett közlekedő emberek,   azonkívül kerülik a szemkontaktust, ha egy másik emberrel beszélnek.A kisugárzásról és a megjelenésről nem is beszélve.
Nos,az fentiekben felsorolt tulajdonságok,mindegyike önbizalomhiányra vall.A görbe hát, azt jelenti ,hogy nem vagyok egyenes ember és nem vállalom fel a hibáimat.   A tekintet kerülése pedig azt, hogy nem merek a másik szemébe nézni ,és nem merem saját magamat a hibáimmal együtt felvállalni. A fal mellett való közlekedés pedig azt jelenti.hogy támaszkodom valakire az élet minden területén. A fal egy támaszt jelent.

Korábban én is küzködtem hasonló viselkedési mintákkal, de nem tulajdonítottam neki nagy ügyet, De láss csodát, elkezdtem magamon dolgozni. Először ügyeltem a testtartásomra, de az addig nem fog sikerülni, amíg a lelkivilágát az ember rendebe nem teszi. Amint ezek a dolgok rendbe jönnek,megváltozik az ember testtartása is. Erre úgy jöttem rá. hogy elkezdtem a járásomat figyelni pl kirakatokban és abból jöttem rá .hogy változok.
Egy idő óta azt figyeltem meg magamon, hogy ahol nincs nagy forgalom.pl:járdán,kisebb utcákon, mindig az ut közepén közlekedem, akarva ,akaratlanul .Később egy szakember szájából hallottam, hogy azok az emberek ,akik mindig az utca közepén közlekednek ,megfelelő önbizalommal rendelkeznek.Meglepődtem, ezen kijelentésen ,de a belsőm azt diktálta, hogy így cselekedjek.

 Az önbizalmat lehet és kell is erősíteni, de ez nem az én feladatom. Mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy akarja-e az önbizalmát erősiteni vagy nem. Erre nagyon jó szakkönyvek állnak rendelkezésre, de ez nem a reklám helye.
Egy biztos ,minél nagyobb az önbizalom, annál nagyobb lesz a pozitív kisugárzás, amelyet a környezetünk előbb vagy utóbb visszaigazol.
Önbizalmat pedig csak úgy lehet erősíteni, ha az ember olyan dolgokba vág bele amitől nagyon fél. Minél nagyobb megmérettetésbe kezd bárki, annál nagyobb lesz az önbizalma és a kisugárzása. Tutira menni menni az életben pedig veszélyes dolog. Abból soha nem származik magas önbizalom.  

Nincsenek megjegyzések: