eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2010. január 24., vasárnap

Emberismeret!

Az egyik legfontosabb emberi tulajdonságok egyikén, nagyon gyakran elgondolkodom.Vajon mi az emberismeret és minden emberben meg van ez a tulajdonság? Az emberek kb 30 éves koruk környékén jutnak el, arra a szintre, hogy megismerjék önmagukat, és a körülöttük lévő emberek tulajdonságait. Ezt a tapasztalatot saját példámból vettem. Manapság sajnos ez nem így van,az emberek döntő többsége nagyon naiv. befolyásolható, manipulálható,l egyen szó,akár magánéletről vagy közéletről.Ezek a fent említett tulajdonságok, nem csak,a fiatalokra jellemzőek,hanem a többi korosztályra is, legyen szó közép - idős korú emberről. Évtizedekkel ezelőtt én is naivan gondolkodtam az emberi tulajdonságokról,mindig azt gondoltam,hogy egyes emberek másokról csak a rosszat feltételezik és csak a hibájukat veszik észre,a jó dolgaikat nem.

Tévedtem, sajnos nekik volt igazuk, akkortájt teljesen vak voltam és nem vettem észre, hogy minden ember más és minden emberben más lélek lakozik.Voltak még az életben csalódásaim ezen a téren, hogy csak egy példát említsek.Sokáig, úgy gondoltam,hogy ahogyan az ember korosodik, idősödik egyre bölcsebbé válik. Nagy lesz az emberismerete és több tapasztalattal rendelkezik,mint egy fiatal. Hát ez sem így működik.Vannak emberek,akik egész életük folyamán semmiféle tapasztalatot nem szereznek/szereztek és az életüket egyik napról a másikra élik.Vagyis lesz,ahogy lesz elvek lapján.

Kérdezem én: Vajon az ilyen ember,hogy tudja a gyerekét/gyerekeit megtanítani a megfelelő emberismeretre? - Sehogy. Az élet vagy megtaníttatja sok kudarcok áron vagy nem. Aki nem tanulja meg felismeri,hogy ki milyen ember és nem tesz szert ezen a téren megfelelő ismeretekre, az egész éltében kudarcot,kudarcra fog halmozni,és majd rinyál,hogy én szegény szerencsétlen.milyen helyzetben vagyok. Az emberismeret igen is tanulható.Még pedig komoly odafigyeléssel és kitartással. Én már ott tartok, hogy pár perc alatt megállapítom,hogy az adott illető milyen tulajdonságokkal rendelkezik és milyen ember is valójában.Ezt az emberismereti tulajdonságot a szüleimtől tanultam el. És hál' Istennek az életben minden nagy csalódást sikerült így elkerülnöm.Nekem is voltak apróbb csalódásaim, de ez így természetes,ebből csak tanul az ember.Később pedig a tanultakat a saját hasznára fogja felhasználni.

Az emberismeret megléte elengedetlen az életünkben. Mert így pillanatokon belül megállapíthatjuk, hogy ki milyen ember valójában. Ahogy már fentebb írtam, igencsak sok a naiv ember, akik mindig csak jót feltételeznek a másik emberről. Így pedig állandóan csalódások hálójában fognak vergődni.

Nincsenek megjegyzések: