eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2011. február 25., péntek

Hogyan hat az állatok viselkedése a lelkivilágunkra?


Most egy teljesen más témával foglalkozok,de valamelyest kapcsolódik a pszichológiához.Ahogy,a címben is szerepel az állatok viselkedése, és annak hatási a lelkivilágunkra lesz a téma.

Korábbi éveimben nem vonzódtam az állatokhoz,de nem is utáltam őket, Amikor pedig ismerőseim állat történeteket meséltek, csak csodálkoztam. Mi mindenre képesek az állatok.

Pár évvel ezelőtt nálam is változás következet be az állatokkal kapcsolatosan a szemléletmódomban.Sem, gyerekkoromban sem,felnőttkoromban nem volt sem kutyánk,sem macskánk.A szomszédban voltak cicák,egy fiú és egy lány, Aranyosak, szépek és bájosak voltak, sőt gyakran jelentek meg a házunk udvarán. Néha-néha enni is adtam nekik. A fiú cica egyre jobban vonzódott hozzám, de nem tulajdonítottam ennek az esetnek túl nagy jelentőséget.

7-8 évvel ezelőtt a téli hónapokban lelki mélyponton voltam, egy probléma miatt, A cica egyre többször próbált a közelembe kerülni és segíteni, de nem foglalkoztam akkor sem a dologgal. Ezek a viselkedési formái leginkább úgy nyilvánultak meg, hogy hempergett előttem, dörzsölődött, hízelkedett. Én nem vettem az adást, hogy mit is akar tulajdonképen.

Majd hónapokkal később, egy nyári hajnalon, arra ébredtem,h hogy a cica a másik ágyon hangosan dorombol és egyre közelebb jött hozzám. A cica állandó vendég lett a szobámba, és szép lassan megszeretette magát,Most már ott tartok, hogy az ölembe,nyakamba ül.dorombol,s őt már az ágyba is bebújik.Amióta,ez a cica meg van,teljesen megváltozott az életem,Megnyugodtam,lehiggadtam,elmúlt a fejfájásom,rossz közérzetem stb.

Két érdekes eset arra, hogy mennyire tudják az állatok,h ogy baj van a gazdival vagy valami nem jól működik.
Jó 3 évvel ezelőtt történt.hogy egy reggel, arra ébredtem,hogy nagyon rosszul vagyok hasfájás, fejfájás, rossz közérzet, Szóltam az orvosnak,aki rögtön jött is, A cica nem tágított mellőlem, csak bujt hozzám.Amikor, pedig kizártam,csak ugrált az ajtóra, hogy ő is be akar jönni és segíteni akar.

A másik eset tavaly télen történt. Elestem, betört a homlokom,bedagadt a szemem,A macska megint segített.2 napig el sem mozdult mellőlem, mintha azt mondta volna, hogy ne félj, itt vagyok én neked és segítek, hogy meggyógyulj.

A szakemberek szerint az állatok jó hatással vannak a lelkivilágunkra. Csökken a stressz,,vérnyomás.kiegyensúlyozottabbá teszik az ember életét.Ezért is ajánlják, hogy egyedül élők, magányos -,idős emberek tartsanak kisállatokat. Télen pedig hasznos elfoglaltság, az is ha etetjük az énekes madarakat, mert a gondoskodást ők tavasszal meg fogják hálálni.

Nincsenek megjegyzések: