eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2013. július 26., péntek

Amikor bezárul egy ajtó, kinyílik egy másik

Közel három éve, amikor úgy döntöttem, hogy megfogom változtatni az életemet, tudtam, hogy sok fájdalommal, problémával, akadályokkal fogok majd útközben megküzdeni. A lelki utam fejlődését elsősorban magamnak, és Csernus Imre tanításainak, útmutatásainak köszönhetem. Tovább építettem lelki fejlődésemet Osho, Eckhard Tolle tanításaiból is. Ők arra is megtanítottak, hogy hogyan lehet azon dolgozni, hogy az ember egyre jobban meghalassza az egóját. E rövid kitérő után pedig térjünk vissza a tárgyra.

Említettem, hogy sok akadállyal néztem szembe az elmúlt három év során. De ami velem az elmúlt időszakban megesett, még a legrosszabb álmaimban sem gondoltam volna.Az történt ugyanis, hogy újra nincs munkahelyem. És miért is? Azért mert a közösségekben nem szeretik az emberek erős magabiztos, határozott jellemű embereket. Az ilyen fajta viselkedés megrémiszti őket. Ezért az ilyen típusú embereket kizárják a saját körükből. Nem egy a közösség rezgése, vagyis nem egy hullámhosszon rezegnek. Erőnek erejével "kiszorítják" az oda nem illő személyt.

Számomra nem ez a viselkedés volt a meglepő fordulat, hanem az, ahogyan ezt az egész dolog kivitelezésre került. Hazudnék, ha azt állítanám, hogy abban az adott pillanatban ez a fordulat nem okozott számomra lelki terhet, mert aki ilyet állít magáról az álarcot hord és hazudik. Fájt.- természetesen. De itt van az eset pozitív oldala. Végre előtört belőlem az, ami már régóta el volt nyomva, és nem mertem szembeülni vele. Most ez megtörtént. A másik pozitívum pedig az, hogy nem mindegy, hogy ebben a "fájdalmas" időszakban mennyi időt töltöttem el. Most csupán egy.két hétről volt szó. Korábban ez a folyamat nálam, akár több hónapot is igénybe vett volna. Tehát megfelelő önismerettel ember már képes arra, hogy egy probléma eseten minél kevesebb időt töltsön el a pocsolyába.

Most, hogy nincs munkahelyem, ez nem első eset az életemben. Az ember minél többet tapasztal annál jobban tudja már a dolgait megérteni, és kordában tartani. Most is úgy vagyok ezzel az állapottal, hogy ettől már csak jobb jöhet az életemben. Van egy bölcselet is ezzel kapcsolatosan. Amikor egy ajtó, kinyílik egy másik. Igen, ezzel én is így vagyok. Lassan-lassan, de haladok az felé, hogy a kapu újra ki  fog nyílni.  A kapu pedig nem mindenki számára nyílik ki, csak azoknak, akik erős, magabiztos, határozott személyiség jeggyel bírnak. Ha ezt látják az emberben, akkor soha nem tudhatjuk, hogy mikor, és hol tárul ki a kapu, amely új, eddig ismeretlen lehetőséget tartogat a számunkra.

A jelenlegi állapotomat úgy érzékelem, hogy most jött el azaz adott pillanat amikor képessé válok arra a feladatra, amely nagyon régen el volt raktározva legbelül, csak nem mertem ezt az énemet megmutatni. Talán most érettem meg rá. hogy ez a kapu kitáruljon előttem. Nem sietek, nem kapkodok. "Aki keres, az nem talál.".- tartja a szólás-mondás. Ez a megállapítás pedig igaz minden olyan élet területre, amelyhez a keresés fogalma hozzátartozik.
"Amikor bezárul egy ajtó, kinyílik egy másik". - írtam a fenti címben. Igen. Életem egy újabb helyzete számomra lezárult. Szép volt, jó volt, és örültem, hogy azt elérhettem az életemben, amit csináltam. Most majd kezdődik egy újabb...   Az ellenségeimnek, jóakaróimnak pedig azt üzenem, hogy én így is szeretem őket, ahogyan vannak. Sőt....

Nincsenek megjegyzések: