eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2011. január 18., kedd

Barátok,barátságok vagy energia vámpírok?

Az előző blogomban megígértem,hogy folytatom,a z engem ért változásokról szóló beszámolóimat. Ahogy már korábban is írtam a barátnőkkel történő beszélgetések csak, azt a célt szolgálták,hogy a problémáimat tünetileg tudtam kezelni és minden maradt a régibe. A legtöbb embernek van egy vagy két olyan barátja, akiben megbízik és megosztja vele a gondjait. Ez így normális, Egy idő óta, azonban azt éreztem, hogy ezek a barátságok már nem az igaziak. Gondolkodtam, hogy vajon, hogyan adhatnám a tudtukra, hogy hagyjuk az egészet, mert"kiéget".Gyáva voltam megtenni, mert féltem, hogyha bármi ,gondom, bajom van kivel fogom megosztani, Igaz,azzal is tisztába voltam, hogy a problémáim megoldásában semmiféle tanáccsal, segítséggel nem tudnak szolgálni. Én úgy gondoltam, hogy aki már leélte életének egy bizonyos részét és megtapasztalt dolgokat, az talán tud valamit érdembe mondani.Voltak olyanok is, akiknek csak azért kellettem, hogy lelki szemetesládája legyek.De,ebben én voltam a hibás.

Tavaly egy kapcsolati krízisbe kerültem,amely igen komoly lelki problémát okozott nekem,Ki,ilyet,ki,olyat mondott, de nem merték megmondani az igazat, nehogy megbántsanak,(ez a baj a barátságokkal) És, akkor jött a gondolat, hogy szakemberhez forduljak.mert egy kívülálló másként lát dolgokat, és nem elfogult, mint barát, rokon, családtag.

A nyár utolsó hónapjában ért az első"meglepetés".Az egyik barátnak hit személy,valamilyen oknál fogva félreértelmezett egy levelemet és megsértődött, Én lettem a hibás, az ő belső feszültségei és problémái miatt. Rájöttem,"nagytakarítást"kell csinálni. Szelektálni kell, hogy ki a fontos személyiség az életemben és ki nem. Így is történt! Az ominózus eset óta nem tartjuk a kapcsolatot. És így a jó!

Pár hónappal később,újabb"meglepetés"ért, Megkeresett egy ismerősöm és a segítségemet kérte egy problémájának a megoldásában, amiből ő komoly problémát csinált.
Elgondolkodtam?,Kell ez nekem? - nem. Mérlegeltem, hogy a barátságaimban mennyi volt a pozitív és negatív dolog, és így hoztam meg a saját döntésemet. Ezzel a döntéssel, megint csak közelebb kerültem a célomhoz, önbizalmamat napról napra építeni tudjam.

Rádöbbentem, hogy a legtöbben csak az energiáimat szívták, én meg hagytam.Olyan ez,mint a "Vámpír és a bamba tehén esete" a mesében.A vámpír mindig szívja a bamba tehén vérét, amikor a vámpírnak szüksége van a tehén vérére. A bamba tehén soha nem mond neki nemet, csak adja a saját vérét, mert úgy gondolja, hogy nekem van elég belőle, adok a másiknak is. Csak nem veszi észre, hogy egyszer neki is elfogy a vére. És akkor mi lesz.

Az esetek óta sokkal jobban érzem magam a bőrömbe, és dolgaim is pozitív fordulatot vettek.

Tanácsom a következő, aki változtatni szeretne az élete bármely területén, először is vizsgálja felül a kapcsolatait.Legyen szó, akár pár - baráti kapcsolatokról. És a legjobb mindig egy szakember segítségét kikérni, ha úgy érezzük, hogy magunk nem vagy nehezen tudunk dönteni. A szakember mindig sokkal reálisabban látja a probléma gyökerét, és nem elfogult velünk szemben, mit akár a barátaink, rokonaink. És tegyük félre a régi demagógiát! Hogy szakemberhez csak a hülyék és bolondok járnak. Ez egyáltalán nem így van

Nincsenek megjegyzések: