eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2012. november 26., hétfő

Világvége hangulat vagy csupán hisztéria

Az utóbbi időkben egyre jobban felerősödni látszik a december 21-ére jövendölt világvége hangulat. Egyre-másra csak erről lehet hallani a médiákban és olvasni a sajtóban. Az emberek egy számos része rettegve gondol erre az időpontra, amely már lassan az ajtóban kopogtat.

Az én szemszögemből nézve ez csak hisztéria és pánikkeltés. Ehhez még társul a média is, és így egyre jobban fel vannak az emberek turbózva. Közrejátszik sok esetben az emberek befolyásolhatósága, bizonytalansága, hiszékenysége, félelmei satöbbi. Elég, ha egy valaki kitalál valamilyen elméletét, és elkezdi terjeszteni a neten. A hír gyorsan szárnyra kap. és órákon belül több ezer ember értesül a hírről. Mivel emberből vagyunk és a felsorolt tulajdonságok mindannyiunkban benne vannak. így könnyen "áldozataivá" válhatunk a rémhír terjesztésnek. Azon emberek pedig, akik hajlamosak a negatív dolgok átélésére, azok az általuk kitalált történeteikkel próbálják riogatni a többi embert.

Tény, hogy az embereket már régóta foglalkoztatja a világ keletkezése, és annak pusztulása. Erre jó példa a biblia történetek, amelyről már azóta kiderült, hogy sok ferdítés van benne. Sokszor megfigyelhető, hogy a világvége hangulat valamely számmisztikához kapcsolódik. 2013 vagy a 2000-s ezredforduló. Emlékszem, hogy a kétezres év eljövetele is milyen pánikkeltéssel volt meghintve. Különböző hírek láttak napvilágot. Rémhír, rémhír hátán. Nézzünk egy párát, amelyekkel akkor riogatták a félelemre hajlamos embereket: nem lesz áram- víz gázszolgáltatás. Megbénul a net, telefon összeköttetés. Nem ismerik fel a számítógépek a dátumokat, és így több számítógépes szolgáltatás megbénul.
Emlékszem, hogy én is tejesen bepánikoltam a hír hallatán akkor. Életem legnagyobb feszültségét 1999. december 31.én éltem át. Vártam, és vártam az éjfél eljövetelét. Majd éjfél után, amikor felhangoztak a Himnusz hangjai gyorsan körülnéztem a lakásba. Minden tökéletesen működött. Víz, gáz, villany, telefon. És szerencsésen megérkezett a kétezres, és úgy mint a többi év.

És hogy miért írtam le mindezen tényeket. Mert az utóbbi időben már számomra nevetséges ez az egész világvégi hangulat vagy hisztéria.  Az meg már különösen felháborító, hogy még a pápának a véleményét is kikérték ez ügyben. A világ amióta világ változott és változik.Sorscsapások jönnek, mennek. Voltak, lesznek. Ez így is van rendjén. Bár a tudomány mára már sokat fejlődött, és sok katasztrófát megtudnak jósolni. De, hogy mindezt dátum szerint, azt kétlem. 2012. december 21. Télnapforduló, és a karácsonyi előkészületek dömpingje. Ez jól ki lett találva, hogy mikor lehet az emberek nyugalmát, békéjét megzavarni.

 A mostani hisztéria valahogy most hidegen hagy. Korábban én is pánikoltam, féltem, amikor ilyen híreszteléseket hallottam. Talán azért, mert eltudtam fogadni a halál gondolatát. Egyszer mindenki meghal. A megerősítések szerint pánikra semmi ok. Nem lesz világvége. - a pápa is kijelentette. Tehát hagyjunk alább a világvége hangulatnak, hisztériának. Az élet szép. és használjuk ki minden percét, pillanatát. Ne hogy akkor döbbenjünk rá, amikor eljön a halálunk órája, hogy sem ezt, sem azt nem tettünk meg az életünkben.  Majd ott lesz a világvége. Vagy mégsem.


1 megjegyzés:

Olgi írta...

Kedves Éva!Megnyugtattál ezzel az írásoddal!Nem azért, hogy egyáltalán megfordult volna bennem a pánikhangulata a hírnek,hanem,mert szinte ikerléleknek éreztelek általa! Mély felháborodást keltett bennem is ez a rémhíresztelés, főleg, hogy nem valamilyen szekta, vagy Maja naptár jóslatára hivatkoztak, hanem egyenesen a NASA híreként jelentette be a Blikk újság, vagy a facebook start lapja.Az az "ominózus.."lap, amely rendszeresen címoldalán egymás mellett közöl gyászhírt és meztelen nőket, a minél nagyobb olvasottság érdekében.Vagy a startlap, ahol olyan elferdített címekkel hívják fel a figyelmet, aminek szinte köze sincs a témához.Kavarogtak a jó tanácsok, az előre megvásárolható bombabiztos bunkerektől a világ lakósságának 10 %-kos pusztulásáig.Tudod,én mit csinálnék mindkét esetben?-Ha megtörténne,a maradék emberiség, a 90% túlélő nevébe felelősségre vonnám a katasztrófát elhallgató kormány és média intézkedéseket, de mivel nem történik meg..a rémhírkeltő felelősöket szorítanám nagyon sarokba...
Van épp elég intézni való kis hazánkban, ezeket kéne megoldani mihamarabb, nem pánikot kelteni elterelő rémhír terjesztésével...
hát ennyi...és bocs,ha hosszú voltam!