eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2012. május 26., szombat

Légy hálás még az ellenségednek is!

Gondolom, hogy amikor a fenti címet olvassa valaki, akkor rögtön az fordul meg a fejében, hogy milyen nagy marhaság ez az egész, hogy legyek hálás az ellenségemnek. És ez teljesen így is van. Én soha életemben nem voltam az a típusú ember, hogy bárkit bántsak, megsértsek, eltapossak, vagy bármi áron megbosszuljam azon embereket, akik engemet bármi féle módon megsértettek, megbántottak. A legtöbb ember azonban ezzel probléma körrel nem így van. Sőt nagyon sokan bosszút forralnak a másik ember ellen, vagy akár bosszút is állnak azért, hogy őt súlyosan megbántották. De egy fontos életbölcseletet azonban nem tudnak az ilyen gondolkodás móddal bíró emberek. Még pedig azt, hogy mindenki csak az kapja vissza az élettől, amit ő saját maga bele tett, ha a jó, akkor a jót kapja vissza, ha a rosszat, akkor a rosszát kapja vissza valamilyen formában.

Korábban én sem hittem volna el, ha valaki nekem ilyen bölcseletet mondott volna, hogy mondják hálát az ellenségemnek azért, amit tett velem. És az élet ilyen próba tétel elé állított jó két évvel ezelőtt. Már korábban beszámolta arról, hogy volt az életemben egy pasi vagy inkább egy "puha pöcs", aki igencsak belegázolt a lelkivilágomban. Amikor ez az eset velem megesett, akkor a szerelem teljesen elvette a józan ítélő képességemet és még vak is voltam bizonyos szempontból. Nem vettem észre, hogy ez a pasi egy gyáva, önbizalom hiányos, meghunyászkodó típusú ember, aki a saját problémáját rávetíti a másik emberre csak azért, hogy ne kelljen neki szembenéznie a saját megoldásra váró gondjaival. Volt is vele kapcsolatosan több ilyen esetem. Most a legutolsót mesélem el. Egyik találkozásunk alkalmával történt egy kínos szituáció közöttünk. és ő volt a hunyó. Ám nem, hogy férfiasan vállalta volna a cselekvésének a következményét, hanem inkább a homokba dugta a fejét. és rám hárította a saját tehetetlenségét. Nagyon csúnyán bánt velem, megalázott, hazudott, és fura elméleteket gyártott rólam. Ezzel nem is sejtve semmit, hogy a lelkemet porig rombolta. Abban a szituációban sem gondoltam arra, hogy még később hálás leszek neki, azért durván "megbántott", mert így ezáltal kaptam egy lehetőséget arra, hogy még tovább fejlődjek lelki szinten.

Szintén pár évvel ezelőtti történet, Egy alkalommal élénk vita alakult ki köztem , és egy közeli ismerősöm között. Ez pedig a párkapcsolat téma köre volt. Ő nézőpontja az, hogy az a nő, aki mostanáig nem talált párt magának az nem is nő. Én pedig elmondtam a véleményemet e témában. Ez persze nem tudta tolerálni napokig, és még mocskolódó e.e-maileket is írt. És mit veszek észre pár nap múlva, amikor belenézek a kézi táskámba? Hát a táskám belső textil rétegét késsel széjjel vágta. Én persze nem szóltam, mert abból újabb és újabb problémák kerültek volna terítékre. Gondoltam a sors majd megoldja. És az egész csak azért történt, mert irigy, gonosz, rossz indulatú, érzelemmentes, és szeretet nélkül élő ember. Majd egy kis idő elmúltával jöttem rá egy nagy igazságra, hogy ebből az esetből is ki lehet jönni pozitívan. Tanultam belőle. Még pedig Woody Alent idézve ez így hangzik: " Sose vitatkozzál idiótákkal, mert lesüllyedsz az ő szintjükre, s legyőznek a rutinjukkal." És azóta ehhez tartom magamat minden kínos, vitás szituációban.

Az első eset megtörténte után elkezdtem tudatosan változtatni az életemen, és ezt nap mint nap meg is teszem. És egy idő után azon gondolat ütötte meg az agyamat, hogy ennek a puha pöcs pasinak még "hálával" is tartozom azért, amilyen lelki sérülést okozott nekem. Mert olyan utak nyíltak meg előttem amiről korábban álmodni sem mertem. És ezt a kudarcot az élete azért terelte az utamba, hogy ebből okuljak és tanuljak. És ez még mind semmi. Ezen gondolkodásmódomban még Osho is megerősített, mert ő is erre az életvezetésre tanítja az embereket a tanításaival.

Összegezve: én azt mondom, hogy a a harag, düh, gyűlölet, bosszúállás helyett inkább gondoljunk arra, hogy az adott szituációból pozitívan is ki lehet kerülni. Mert új lehetőségeket kapunk a lelki fejlődésünk kiteljesedéséhez. Azt mondom! Lény hálás minden ellenségednek, barátodnak, munkatársadnak, testvérednek, párodnak, ha rosszat is tettek veled, mert ezek a történesek csakis jó irányba fogják fordítani az életedet.

Nincsenek megjegyzések: