eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2011. december 12., hétfő

Hogy az ünnep ünnep legyen!

Az előző bejegyzésemben már tettem említést afelől, hogy így karácsony tájékán a legtöbb embernél robban a "felgyülemlett gáz". Ünnepi előkészületek, sütés, főzés, ajándék - fenyőfavásárlás őröli fel az idegeinket. Sok családban a karácsony a feszültségek forrása, nem pedig szeretet és az együttlét ünnepe.

Most próbálok egy-két hasznos dolgot itt megosztani, ahogyan én csinálom ezeket a dolgokat egy jó pár éve. Korábban az év legrosszabb időszaka volt a karácsony, főleg a több napos ünnepre való sütés, főzés. Szentestére pedig hulla voltam. ( és nincsenek gyerekek a családban)
Huszonnegyedikére csak a legfontosabb dolgokat vegyük már meg, A tartósabb élelmiszereket, már korábban be lehet szerezni. A fát 2-3 nappal a Szenteste előtt vásároljuk meg, és tegyük hűvös helyre egy vödör vízbe. A sütemény féléket, főleg a szárazabbakat akár egy héttel korábban is elkészithetjük, és zárt fémdobozba jól tárolhatók. December 24-ere csak a fa díszítést, esti vacsora elkészítést, és a saját magunkkal való foglalkozás maradjon. El lehet szakadni a tradícióktól is, így több idő marad a családra.
A veszekedések általában a karácsonyfa állításakor törnek ki. Ennek évről évre szenvedő alanya volt. A fa befaragása a kész cirkusz volt.- De ennek már vége! Vásároltam kerámia tálat, amelybe nem kell a fát belefaragni és vizet lehet a tálba önteni, így a fa kibírja vízkeresztig. A fát három csavar tartja stabilan, így nem borul fel. Ajánlom mindenkinek! Nem nagy befektetés és több évre szól. A karácsonyfa díszítésébe vonjuk be a gyereket,főleg ha már nem kicsik, Ők szívesen elvégzik ezt a munkát. Sokszor az erőn feletti sütés-főzés csak kompenzálás saját magunknak, azért amiért egész évben lehalasztottunk bizonyos dolgokat. Ezzel akarjuk bemagyarázni magunknak, hogy milyen jó anya, feleség, háziasszonyok vagyunk.

Most már magunkra is szánjunk egy kis időt! Én személy szerint nem vagyok híve a magazinokban leírtaknak, Hogy masszázs, manikűr, fodrász, estélyi ruha satöbbi. Az igazi szépség belülről jön, Hiába a szép ruha, smink, ha belül nem vagyunk boldogok csak feszültek.Arról nem is beszélve, hogy ez mind-mind pénz és idő kérdése. Egy jó fürdő csodát tud tenni és fel is frissít. Nem kell nagy franc csak a meg szokottól más öltözék, ünnepei vacsora, együttlét, öröm és kész az ünnepi hangulat.

Én 24-én már csak a legszükségesebb dolgokat végzem el. Korábban elkészítem az esti menüt: borleves, és hal. Kora délután pedig jön a fa díszítés. Este pedig az ünneplés.

Amióta nem ragaszkodom úgy tradíciókhoz, sokkal könnyebb és kevésbé fárasztó az ünnep. Szempont az idő beosztás, és a feladatok megosztása. Most nem tudtam mindent teljes mértékben itt megosztani. De remélem, hogy adtam egy.két tanácsot! Hogy az ünnep ne a szócsatákról, hanem az igazi együttlétről szóljon.

Nincsenek megjegyzések: