eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2011. december 10., szombat

A nyár emlékei


Most, hogy beköszöntött a tél egyre jobban visszagondol az ember a nyári emlékekre programokra. Ezt teszem most én is. 2011. Július 7-9. között rendezték meg Egerben a XV. Bikavér-Ünnepet. Most a helyszín nem a Dobó-tér volt, hanem a hűs, lombos árnyékot adó Érsekkert. Közel húsz pavilon várta a vendégeket, ahol a legkiválóbb egri borászok kínálták a finomabbnál.finomabb boraikat, valamint társultak hozzájuk az egri éttermek nagy része is, akik szintén speciális fogásokkal kedveskedtek az oda látogató vendégeknek.

Én személy szerint a Csutorás-pincészet standját kerestem fel, mer kíváncsivá tett az, amit a "Felnőtt Húsleves" című könyvben olvastam a borászról és a borairól. (Csutorás Ferenc Csernus Doki barátja.) A pincészet a Hotel-Szenátor Házzal közösen kínálta az étel különlegességét, természetesen a hozzá illő borokkal. Az idén fehér bort is lehetett kóstolni. (Eger Csillaga) És nem maradhatott el a Bikavér sem, hiszen ennek az ünnepe zajlott. Marhauszály pörkölt hideg, házi készítésű tarhonya salátával, és Nagyapa bora Puskás Ferencnek ajánlva 2009-es Egri Bikavér volt, amelyet én megkóstoltam. Az íz és harmóniavilág fantasztikus volt. Ilyen finomat az életemben még nem ettem. A nagy hőség ellenére tömegeket vonzott a rendezvény.

Ennek a rendezvény sorozatnak volt még egy másik része is, mégpedig a Traktoros Gyorsulási Verseny, amelyben az egri bortermelők mutathatták megy, hogy milyen ügyesen, gyorsan vezetik járműveiket. Azon kívül szempont volt az is, hogy kinek, hogy van feldíszítve a járműve. Díjazták a legszebb és leggyorsabb traktorok gazdáit.
A zsűri három főből tevődött össze: Dr Csernus Imre, Dr Torgyán József, Ganxta Zoli az ismert énekes-zenész. Ez a program a Deák Ferenc úton a színház előtt zajlott. A zsűri tagjai a színház erkélyén foglaltak helyet, ahol lehetett úgy 60 fok, (árnyékba 40) És másfél órás programról volt szó. A hőség sem tántorította el a nézőket, sokan vettek részt ezen az eseményen is.

Én a nagy kánikula ellenére is nagyon jól szórakoztam. Ámbár régóta készültem már rá, hogy részt vegyek ezen az eseményen. Most sikerült,és nagyon örültem ennek. Jövőre ugyan itt! És ajánlom, hogy mások is látogassanak el erre a gasztronómiai programra. Érdemes!

Nincsenek megjegyzések: