eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2011. december 11., vasárnap

Szeretet három napra kódolva!

Bő két hét és itt lesz a karácsony, Most, amikor e sorokat írom Advent harmadik vasárnapja van. Sokan meggyújtották már az adventi koszorún a harmadik gyertyát. A gyerekek pedig kellő izgalommal várják a Jézuska érkezését. Ezt az ünnepet sok felnőtt és gyerek várja. A szülőknek az ajándékozás, vásárlás, ünnepi ebéd elkészítése okoz fejtörést.

Így karácsony tájékán a legtöbb ember próbálja a legjobb arcát mutatni. Legalább is megpróbálja az mímelni. Minek is az ünnepe a karácsony? - A szereteté. Ezt próbáljuk kimutatni a rokonainknak, családtagjainknak. barátainknak. Hogy milyen jók, kedvesek, figyelmesek, és szeretni valók vagyunk mindannyian. Kérdezem én! Hol van ez a szeretet az év többi napján? A szeretetet nemcsak három napra kell kódolni, és után folytatódik a megszokott életvitel. Most is az alkalom, hogy egy kicsit magunkra is figyeljünk. Advent a várakozás időszaka, Álljunk meg egy percre! Szakadjunk el a mindennapi rutintól, forduljunk befelé és törődjünk a lelkünkkel is. Az így eltöltött idő sok mindenre rádöbbenthet minket. Még olyan dolgokra is, amelyek akár fájdalmasak is lehetnek.

Korábban nagyon szkeptikus voltam a karácsonyt illetően, Azt tapasztaltam, hogy ez mennyire képmutatás, Valójában nem azok az emberek vagyunk, akiknek mutatjuk magunkat. Ebben nem is tévedtem, mert a legtöbb családban a három nap heves szócsaták, veszekedések színtere.Ilyenkor bocsássák ki az emberek az egész évi "felgyülemlett"gázt. Mindenben gáncsot találnak. Hallottam már én karácsony másnapján veszekedéseket, amit a városban sétáltam. Ezt a megfigyelést a szakemberek is alátámasztják.

Hányszor mondjuk ezeket a mondatokat az ismerőseinknek, barátainknak, családtagjainknak?:
"Boldog, békés, áldott, kellemes ünnepeket" Mondjuk mindezt rutinból, mert így szokás. De tudjuk-e azt, hogy mi ezen mondatoknak a jelentősége, vagy meg is tudjuk élni ezeknek üdvözléseknek a belső érzését is. Szerintem kevesen vannak az ilyen emberek. Sokáig én is ilyen voltam.

Tavaly karácsony volt az életemben az első olyan ünnep, amikor tényleg megtudtam élni, ezeknek az üdvözlési formáknak a belső értékét is. Ez pedig csak egy dologtól függ. Ezt így nevezik: BELSŐ BÉKE.
Adventban azt kívánom, hogy ezt érje el mindenki, és akkor békés, boldog, kellemes lesz a karácsonya. A szeretet pedig ne csak három napra, kódolják, hanem a 362 napon is mutassák ki!

Nincsenek megjegyzések: