eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2012. január 7., szombat

Így válhatunk hipohonderré!

Hipochondria
! Görög eredetű szó. (remélem nem tévedek) képzelt betegséget jelent, és olyan állapotot, amelyben az emberek egy bizonyos rétege retteg a különböző betegségektől. A célom ezzel a bejegyzéssel nem az, hogy orvosi szemmel vizsgáljam meg ezt az állapot, mert én nem vagyok orvos. Próbálom a józan paraszti eszemmel nézni az ilyen eseteket.

Bizonyára minden ember életében már voltak olyan esetek, amikor nagyon félt valamilyen betegségtől. Minél jobban félt, annál előbb be is következett a betegség. Leginkább a súlyos és halálos betegségektől félünk, mind a rák vagy az AIDS. De más kevésbe súlyos betegséget is létre tudunk hozni az agyunkkal. Ehhez hozzájárul a belső bizonytalanságunk, félelmeink, befolyásolhatóságunk. És ne felejtkezünk meg az internetről sem, Itt is számos információ áll a rendelkezésünkre, ha bármilyen bajunk van. Számos Web-beteg oldal található, ahol több száz információ közül kiválaszthatjuk, hogy az adott problémánkra mi is a javallat.

Nézzünk egy egyszerű esetet! Fejfájás! Pár másodperc alatt több ezer találat. Magas vérnyomás, migrén, agydaganat, homlok-arcüreggyulladás hogy csak pár betegséget soroljak fel.
Mi lesz a beteg reakciója? "Te jó ég, biztos, hogy agydaganatom van!" Rögtön elkezd pánikolni, és különböző verziókat gyártani. Már lassan ott tart, hogy a temetését is elkezdi megszervezni.
Szörnyű egy állapot, de nem is mernek erről beszélni, mert félnek, hogy kinevetik őket.

A tapasztalatom azt támasztja alá, hogy az ember akkor válik ilyen "pánikbeteggé", ha bizonytalan önmagában és fél. Fél, hogy mi lesz vele. Ki fogja gondozni, és hasonló gondolatok foglalkoztatják. Emlékszem nekem is voltak ilyen kisebb "beteges" gondolataim, a régebbi időszakomban. Általánosságban elmondhatom, hogy nem nálam ritka vendég a betegség, de ha valami nem úgy működött az életemben, ahogy kell, és ha fájt valamim, egyből irány a net és keresgettem, hogy mi bajom lehet.- Bepánikoltam! Igaz rövid időn belül túl is léptem rajta,

Amikor az embernek fáj valamije elkezd sztereotípiákat gyártani, Elmegy az orvoshoz. Vizsgálat, vizsgálatot követ és minden negatív. A beteg pedig tovább panaszkodik. Ez pedig nem más, mint egy pszichés tünet együttes valamilyen megoldatlan probléma miatt alakul ki.
Jártam hasonló cipőben! Több éven keresztül voltak felfázási problémáim, Igaz az elején voltak alapjai is. Kaptam gyógyszert.- Rendbe jöttem! De mégsem. Ugyanis én mindig éreztem, hogy nem vagyok jól. Persze, minden rendben. Bizonyos időközönként jöttek ezek a bajok elé. Mind e közben a problémám gyökere egy pasi volt. Akihez én nagyon vonzódtam, de ő kevésbé, csak úgy tett mintha ő is hasonlóan érezne irántam. Ez mindaddig így zajlott még az élet tett egy ajánlatot részemre, és így vége szakadt a köztünk lévő kapcsolatnak.

Később tudtam meg, hogy ezen tünetek azt üzenték a számomra, hogy mutassam ki az érzelmeimet, mert én nem mertem ezt ő irányában kimutatni. Amint ez megtörtént a probléma megszűnt létezni. Igaz rosszkor, rossz helyen tettem ezt meg, De nem baj. Megtettem és tanultam belőle.
Összegezve azt mondhatom, hogy mielőtt a neten keresünk választ a különböző bajainkra, előbb nézzünk magunkba, hogy hol a hiba. Milyen problémáink vannak? Mik azok a dolgok, amelyek aggasztanak akár már több év is? Ha ezeket feltérképezzük, és meg is oldjuk, akkor elkerülhetjük. hogy hipohonderré váljunk.

Nincsenek megjegyzések: