eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2012. január 8., vasárnap

Lelki egyensúly!

Lelki egyensúly! Kinek mit mond ez a fogalom, illetve életérzés? Sokan nem is biztos, hogy megtudják fogalmazni e fogalomnak a jelentését. Igaz ez egy pszichológia kifejezés. A józan paraszti ésszel gondolkodó ember azt mondja: Jól érzem magamat a bőrömben vagy nem érzem jól magamat a bőrömben. Ahhoz, hogy tényleg jól érezzük magunkat a bőrünkben több mindennek összhangban kell, hogy legyen bennünk. A lelki egyensúlyt nagyban befolyásolja az egyén külső megjelenése. Gondolok itt a testsúlyra, mert a túlsúlyos ember is rosszul érezheti magát a bőrében, de az az egyén is, aki sovány. Tehát ki kell alakítanunk a számunkra megfelelő testsúlyt.

Most az ünnepek után minden a fogyókúráról szól. Hogy az ünnepek alatt ki, mennyi kilót szedett fel, és hogy tud könnyen megszabadulni tőle. Én személy szerint ezt egy nagy badarságnak tartom. Az az ember, legyen szó férfiról vagy nőről, aki egész évben is túlsúlyos, az nem a három napos ünnep alatt, fog elhízni. De az sem,aki vigyázz az alakjára. Tény, hogy az ünnepek alatt számos finomság kerül az asztalunkra, de ha mértékletesek vagyunk, akkor elkerülhetjük a gyomorrontást és a felesleges kilók felszedését is. A megfelelő lelki egyensúly meglétéhez elengedhetetlenül fontos a kulinária is. Nem szabad folyton megvonni magunktól a finom falatokat, és jó minőségű italokat. Tudjunk megfelelő mértéket tartani.

Nem tudom, hogy megfigyelte e már bárki is, hogy a molettebb emberek jóval kiegyensúlyozottabbak,mint a soványabb társaik. Ezzel nem azt akarom hangoztatni, hogy legyen mindenki kövér, elhízott. Csak azt akarom illusztrálni, hogy egy olyan testsúlyt tartsunk, amelyben mi jól érezzük magunkat. 40-50 évesen ne akarjunk már "Barbie babának" látszani. Én személyemet illetően, azt tapasztaltam meg saját magamon, hogyha bármilyen oknál fogva lefogytam, akkor nagyon rosszul éreztem magamat a bőrömben. Feszült, ideges voltam, nehezen tudtam bármire is koncentrálni, Belső remegések jöttek rám. Hozzáteszem, hogy soha az életemben nem voltam elhízva, bár esélyeim meg vannak rá. Régebben én is hadakoztam a 2-3 kg felszedése véget és állandóan méregettem magamat. A mérleg hol többet, hol kevesebbet mutatott. Bár a szoknyáim, nadrágjaim a több évvel ezelőttiek is rám jöttek.

Jó pár évvel ezelőtt eljutottam arra a szintre, hogy a mérleget nem is ismerem, Nem mérem a súlyomat. A ruháim most is tökéletesek. Tény az is, hogy a túlsúlyos emberek az evéssel kompenzálnak. Főleg érzelmi téren, Vagyis ha, nem szeretik őket és ők szeretetre vágynak, akkor evéssel kompenzálnak, és jön az elhízás. Majd jön a védőháj. Ezzel pedig,azt üzenik a külvilág felé, hogy milyen erősek, és majd és megmutatom hogy ki is vagyok én. De ez hazugság, mert belül az ilyen típusú emberek gyávák.

A megfelelő lelki egyensúly megtartásához sok más egyében kívül nagyon fontos a megfelelő testsúly megtartása. Ne vonjunk meg magunktól minden finom falatot, mert az élet rövid és még ebben a rövid életben sem merünk jókat enni, mert állandóan görcsölünk, hogy el fogunk hízni. Mértékletesség ezt tartsuk szem előtt mindig. Ha pedig túl súlyos vagy sovány emberekkel találkozunk mi fut át az agyunkon? Az, hogy az adott egyén legyen szó kövér vagy sovány emberről, nincs egyensúlyban önmagával. Vagyis a lelki egyensúly kibillent a helyéről. Ha pedig megfelelően helyre rakjuk a problémákat, máris helyreáll a lelki egyensúlyunk és jól érezzük magunkat a bőrünkben.

Nincsenek megjegyzések: