eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2011. november 3., csütörtök

A szülők sem istenek

Igen, a szülők sem istenek, ahogyan azt a címben is olvashatjuk. Igaz nagyon sok szülő istenként viselkedik a gyereknevelés területén. Pedig ők olyan emberek, mint bárki más, tele pozitív és negatív dolgokkal. Hány családban hangzanak el ezen kijelentések. " Amíg az én házamban élsz. Amíg az én kenyerem eszed." Tehát ezen kijelentésekből is kitűnik, hogy ki az úr a háznál. Természetesen a szülő. Ez pedig így nem jó. El kell fogadni a szülőnek is, hogy ő is egy ember.

A szülők sokszor elfelejtik, hogy ők is voltak gyerekek, és nekik sem tetszett az ilyen viselkedésforma. A szülőkről is ki kell mondani a jó és rossz tulajdonságaikat, még ha az fájdalommal is. Ezt elhihetitek nekem, Több évembe telt, amíg megmertem fogalmazni és kimondani, hogy milyenek a szüleim. Igaz ezt már csak az apám esetében tudtam megtenni. Tény, hogy nem volt könnyű, de utána megkönnyebbültem. Ő szerintem nagyon rosszul érezhette magát, mert nagyon rátapintottam a gyenge pontjaira. Ezek után elgondolkozott a hallottakon, de egy idő után újra jöttek a problémák, Újra megtettem, hogy kimondtam a rossz tulajdonságait, de rá kellet jönnöm, hogy ezt ha kell napról napra következetesen meg kell tenni.

Biztosan hallottak ezt a szólásmondást. "Halottról vagy jót vagy semmit." Igen ez is azt támasztja alá, hogy aki már nincs, arról ne is beszéljünk, főleg a rossz tulajdonságairól. Lehet, hogy a szerencsésebb emberek közé tartozom, mert nálunk mind az anyám, mind pedig az apám a szüleik halála után is kimondták azok jó és rossz tulajdonságaikat is. Sőt a dédszülők esetében is ez a tendencia. Én a mai napig kitudom mondani, ha a helyzet úgy kívánja. a szüleim jó és rossz tulajdonságait, legyen szó az elhunyt anyámról.

Igen az éremnek mindig két oldala van. Van amiben feltudok nézni a szüleimre, és van amiben nem. Amiben nem tudok rájuk felnézni ez tükör a számomra, hogy én ne így cselekedjek. Az ő életük az ő felelősségük. Mindenki csak annyi tiszteletet kap, amennyire saját magát tiszteli.

A szülőkről való érzelmi leválás módja pedig az, ha kimondjuk a szülök jó és rossz tulajdonságait. De ezt csak, akkor tudom megtenni, ha nincs bennem harag, gyűlölet, és főleg lelkiismeret furdalás. Ezeket pedig úgy tudjam kimondani, hogy nem rezzen meg az arcom.

Sokan úgy halnak meg, hogy soha nem mondták ki, hogy milyen emberek is a szüleik. A lelki terheket pedig tovább viselik a gyerekeik, amely a későbbiek során kihatással lesz a párkapcsolataikra is.

Sok embernek szálka lesz a szemébe ez az írás. De akinek nem inge, ne vegye magára.

Nincsenek megjegyzések: