eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2011. november 9., szerda

Hét legalapvető személyiségvonások

Rengeteg személyiség vonásunk van, amelyet sokszor nem vagyunk hajlandóak kimondani, és ezért nem is tudunk rajta változtatni.

Nézzük sorjában melyek ezek a tulajdonságok: önzőség, irigység, hiúság, makacsság, lustaság, türelmetlenség, gyávaság. Most az első két személyiségvonással nem szeretnék foglalkozni, mert korábban már írtam egy blog bejegyzést a témáról. (később még lehet, hogy visszatérek majd rá.)

Az önzéshez kapcsolódó vonás a hiúság: "Csak én legyek a legszebb" A mohóság: "Csak nekem legyen a legtöbb." A mohóságból fakad a kapzsiság. A makacsság, keményfejűség hátterében szintén az önzés áll. Az olyan emberek, akik szeretnek diktálni, irányítani,,és hogy nekik jó legyen bármi áron, azok egytől egyik makacs, konok emberek. A makacs ember soha nem fogadja el azt a tény, hogy ő is hibázhat. Ő nem, mert istennek hiszi magát. A makacs lobbanékony sértődékeny, hisztériázik, visszatromfol, és akár alattomosan, akár erőszakosan is hát döfi a másikat. De nincs olyan makacs ember, akinek a gerincét a sok- sok- kudarc ne törné keresztbe. Csak idő kérdése.

A türelmetlenségből fakad az erőszakosság, Az erőszakos ember pedig mindig sietteti a dolgok menetét. A siettetés következményeként csökken a teljesítmény, és ezáltal nő a frusztrációja. Majd jön a görcsölés. Türelmetlenségre utaló kijelentések: "Csak nekem, de azonnal! Semmi alkalmazkodás!" A görcsölő ember pedig nem tud megfelelő döntést hozni.

Akkor vagyok lusta, amikor azt teszem, hogy nekem jó legyen, és közben nem érdekel, hogy másnak mit ígértem, csak egy a fontos, hogy ÉN jól érezzem magam. Nem számolva azzal, hogy saját magamnak ártok vele, Az sem érdekli az ilyen embert. A lusta ember gyakran hangoztatja:"Én képtelen vagyok erre, vagy arra".

Gyávaság mindig megalkuvásból, és önbizalomhiányból ered. A gyávaságot pedig a szüleiktől tanuljuk el, és mi is pontosan olyan gyávákká válunk, mint ők az életünk minden területén. A gyáva az mindig hagyja magát - kihasználni. Ők mindig áldozatok maradnak. Tehát mindig a félelmeink fognak irányítani. Majd jönnek a zsarolások, érzelmi manipulációk. Minél fejlettebb valakinek a racionalitása, annál jobban talál kifogásokat a különböző problémáira.

Tehát az az ember, aki felismeri a hibáit, de nem tesz értük semmit,sokkal korábban fog meghalni, mint az, aki tesz érte. Ezt törvényszerűségnek nevezik.

Nincsenek megjegyzések: