eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2011. november 12., szombat

Az én életem erről az egy napról szól mindig...

Az én életem erről az egy napról szól mindig. Mert mindig a mai nap dönti el, hogy milyen lesz a jövőd. Ezen idézet a blogom fejlécében olvasható, és egy jó idő óta e szerint is élem az életemet.

Sokan felkapják majd a fejüket, hogy hogy erről az egy napról szól az élet, hiszen van ezen a földön úgy 70-80 évünk. Természetesen ez csak, akkor adatik meg, ha saját életünket nem vágjuk taccsra. Gondolok itt elsősorban a drogra, gyógyszerekre, alkoholra, és a különböző élvezeti cikkekre. De itt most nem ez lesz a téma.

Mit kis takar ez az idézet. Nézzük sorjában! Múlt nincs, jövő még nincs, egyetlen jelenség van a jelen. Sajnos sokan járunk abban a cipőben, hogy túl sokat foglalkozunk a múlttal, sőt jövővel is, és gyakran tesszük fel a kérdést, hogy vajon mit hoz a jövő. A múltban megtörtént dolgokon már kár rágódni, még ha az számunkra fájó, szomorú, keserű emlékeket idéz is fel. Igaz sok esetben, ha túl is vagyunk egy-egy rossz emléken, képesek vagyunk azt újból elővenni, és különböző sztereotípiákat gyártunk magunknak. Olyan problémákat kreálunk , amelyek nincsenek is csak a saját agyunkban működik. Az évek mennek és mi felesleges energiákat ölünk bele az ilyen dolgokba. A jövővel szintén úgy vagyunk. Mennyivel jobb volna, ha ezt az energiát a saját fejlődésünkre fordítanánk.

Én szintén megéltem az ilyen problémákat és rajtam kívül sokan mások is, megtapasztalták ezt.
Sokáig rutinszerűen éltem az életemet, Munka, háztartás, kerti munka és a szokásos rutin feladatok. A saját lelkivilágommal mit sem törődve. Csak azt éreztem, hogy valami nem stimmel velem. Nem éreztem jól magam a bőrömben. A hangulatom hol fent volt, hol pedig lent, vagyis nagyon ingadozott. Ez mind addig úgy volt, amíg a fenti idézeten el nem gondolkodtam alaposan, és el nem kezdtem szép sorjában változtatni magamon, a szülői-munkatársi hozzáállásomon.
Az idézet azt takarja, hogy az életünk mindig a mai napról, és pedig arról, hogy az adott napot, hogyan éljük meg, beleteszünk-e mindent, amit tudunk az életünk összes területén. Ha mindent megteszek, akkor este nyugodtan nézek a tükörbe, és nyugodtan alszom. Nem kell sem nyugtató, sem altató. Arról nem is szólva, hogyha a mai napba beletettem mindent, tudásom, képességem szerint, akkor ezt a jövő visszaadja mindenkinek.

Egy jó ideje, én minden napomat úgy indítok, hogy az életem erről az egy napról szól mindig. Lehet rossz, csúnya idő, családi-munkahelyi problémák vagy bármi más, én mindig, arra törekszem, hogy a legkevesebb időt töltsek el a negatív dolgokkal. A rosszban pedig lássam meg a jót is, mert semmi nem történik véletlenül az életünkben. Ahhoz, hogy ezt elérhessük, hogy így gondolkozzunk kell néhány hét, hogy az agy átprogramozódjon. Nagyon kemény koncentrációt igényel, nemcsak addig, amíg az agyunk átáll, hanem napról napra.

És mindig gondoljunk bele, hogy az adott nap már többé soha nem lesz az életünkbe. Meg lesznek továbbra is a hét napjai, ünnepei évszakjai. De 2011. november 12. már az életünkben soha nem lesz. Ezért éljük meg a napjainkat úgy, hogy számunkra mindig a legjobb legyen. Mert, hogy szól az idézet. "Az én életem erről az egy napról szól mindig. Mert mindig a mai nap dönti el, hogy milyen lesz a jövőd." Ezért nem kell a jövőn feleslegesen csüggedni.

Nincsenek megjegyzések: