eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2011. november 26., szombat

Arcolvasás

Arcolvasás ez a címe a mostani bejegyzésemnek. De mi is az az arcolvasás? - gondolják sokan, akik elolvassák eme cikket. Bizonyára másik is tapasztalták már, hogy ismerős.ismeretlen emberek arcvonásaiból sokk mindent leszűrhetünk pillanatokon belül. Az arcolvasást bárki megtanulhatja, ha van kellő türelme, emberismerete, önismerete. Ugyanis az arc árulkodik a pillanatnyi lelki, érzelmi állapotunkról. Ezt a módszert az élet számos terültén használják. A pszichológusnak, pszichiáternek kell, hogy rendelkezzen e fajta ismerettel.

A szakemberek már az első 5-10 percen belül felállítanak magunknak egy emberi jellemet, anélkül, hogy az egyén bármit is mondott volna saját magáról. Ugyanis az arcunk önkénytelenül is beszél. Ha ránézünk egy másik emberre és végig mérjük az arcát, rögtön látni fogjuk, hogy az adott egyén milyen lelkiállapotban van. Ideges, feszült, szomorú, érdektelen, vidám, feldobott hangulatú és így tovább.

Bizonyára mások is észrevették már, hogy előadásokon, akár színházban, koncerten, vagy más tömeges fórumokon, mennyire észrevehető ez a jelenség. Személy szerint én már régen észrevettem magamon, hogy pillanatokon belül leszűröm, hogy az adott embernek az aktuális állapotában milyen a belső lelkivilága.

Nézzünk néhány példát! Jó 2 héttel ezelőtt rész vettem Csernus Doktor egri előadásán, ahol a téma Férfi+Nő= Szerelem volt, Sok hallgatóságot vonzott e téma, és telt ház volt. Most nagyon jó helyet sikerült kifognom, mert láttam, hallottam az előadót, és közönséget is minden irányból. Az előadás után úgy 20 perccel, már látni lehetett, hogy kit, mennyire érdekel a téma. Végig mértem a hallgatóságot, és kevés embert láttam, akik lélekben is ott voltak az előadáson. Teljesen máshol járt a gondolatuk, unatkoztak, üvegessé vált a szemük. Erre a Doktor is felfigyelt, és rögtön olyan embereket szólított meg a témában, akiknél felfigyelt e jelenségre. Persze azt sem tudták, hogy mit válaszoljanak, csak hebegtek-habogtak. Ők voltak az "elráncigált" Pasik, akiket a nejük rángatott el az előadásra. A pasik arcáról a következőket olvastam le: Mit akar ez a hülye Csernus itt velem? Húzzon már a picsába! Még ő beszél! Van nekem elég bajom enélkül is! Istennek képzeli magát! Rövid időn belül ezt olvastam le a pasik arcáról. De a Doki úgy szint ezeket olvashatta le, mert másként nem hívja ki őket.

Másik tipikus eset: Ha beszélgetek valakivel bármilyen témában, akkor rövid időn belül (1-2 perc) az veszem észre, hogy az illetőnek nem ott jár az agya, teljesen mással van elfoglalva. Aki ezt nem hiszi, hasonló esetben kérdezzen vissza, hogy miről is beszéltünk. Nem fog tévedni. Személy szerint engem zavar, ha a másik ember még 2-3 percig sem tud rám figyelni. És akkor gyorsan lezárom a témát. Az arcolvasás megfigyelését nagyon jól lehet gyakorolni, mondjuk munkaértekezleteken, vagy a régi "termelési értekezleteken" - a kutyát nem érdekelte, hogy miről is van szó.

Összegezve: Tehát az arcolvasással sok mindent megtudhatunk az adott egyénről, anélkül, hogy az bármit is mondott volna nekünk. Ezt a készségét bárki fejlesztheti.aki kellő türelemmel, és jó megfigyelő képességgel rendelkezik. Még egy fontos momentum, hogy álláskereséskor a munkaadók, is nagyon oda figyelnek a jelentkező arcmimikájára. És nem biztos, hogy a magasabb végzettséggel rendelkező ember kapja meg az állást, hanem az akinek mosolygós, pozitív kisugárzása van.


Képforrása: www.pixabay.com

Nincsenek megjegyzések: