eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2011. november 25., péntek

Hány igaz barátod van?

Hány igaz barátod van? - Ezt a kérdést tettem fel a címben. Erre bizonyára válaszolnák, hogy ennyi, meg annyi, de lehet, hogy van olyan, aki számszakilag is megtudja mondani, hogy hány barátja van. Ez valahol igaz is, mert a virtuális világ elterjedésével, egyre többen csatlakoztunk különböző közösségi oldalakhoz. Itt találtunk rá rég nem látott rokonainkra, barátainkra, volt munkatársainkra, osztálytársainkra és folytathatnánk a sort. Az interneten kötött barátságok száma egyre nő. Igaz az ismerőseinkkel bármit megoszthatunk, hiszen nem részei az életünknek.

Vajon szerencsés dolog, ha csatlakozunk valamelyik közösségi portálhoz? - Én úgy gondolom, hogy mint mindennek, ennek is meg vannak az előnyei és a hátrányai is. Most első sorban a saját tapasztalatomra tudok hivatkozni. Személy szerint én is elleneztem a világ legnagyobb közösségi oldalán való regisztrációt, mert tartottam tőle, hogy vissza fognak élni az adataimmal. Több ismerősöm ajánlotta, hogy nézzem meg profiljukat. Végül hosszú huzavona után regisztráltam magamat. Az adatokat pedig nem fontos a valóságnak megfelelően megadni.

Pár óra múltával, már többen bejelöltek ismerősöknek. Ezen a közösségi portálon találtam néhány olyan embert, akivel egyforma a gondolkodásunk, érdeklődési körünk, időnként véleményt is cserélünk, azon témákban, amelyek közösek. (pszichológia) Azon kívül számos intézmény, alapítvány, kereskedelmi cégek, könyvkiadók, színházak, mozik használják a net-et információ forrásként. Így én is napra kész vagyok sok mindenben. Visszatérve a virtuális barátokra, azt mondhatom, hogy vannak olyan személyek, akikek még nem volt alkalmam személyes találkozni (remélem lesz rá alkalom). És van olyan is, akivel már személyesen is találkoztam, és jó hangulatúra sikerült a program.

Nem távolodunk el így a személyes találkozásoktól ,és barátainktól? - teszik fel sokan e kérdést.
- Én úgy gondolom hogy nagyon fontosak a személyes találkozások a barátainkkal, akikkel meg lehet beszélni sok mindent. Legyen olyan ember az életünkben, aki meghallgat minket. Időnként elmenni valahová. Beülni kávézni, sütizni, és csevegni. Erre mind, mind szüksége van az embernek.
Meg kell találni a megfelelő irányt a virtuális és személyes barátságok között. Egy jó, interneten szerzett barát csaknem annyit ér, mint gy pszichológus, hiszen a mai világban az emberek alapvető problémája, hogy nincs, aki meghallgassa őket.

Hány igaz barátod van? Az ember életében legyen 2-3 "igaz" barát, akihez bármikor fordulhat, és szükség esetén a bajban mellé áll. Tehát nem a szám a fontos, hogy 200-300, hanem 1-2 a szó valódi értelmében vett barát a lényeg.

Nincsenek megjegyzések: