eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2011. november 17., csütörtök

Gyerekek családi életre nevelése és szexuális felvilágosítása

Az elmúlt napokban látott napvilágot az a hír, hogy a kormány az NAT-ban jövőre tervezi bevezetni az iskolai oktatás keretében a gyerek családi életre való felkészítését és a szexuális felvilágosítást. A hír hallatán nagyon meglepődtem, és rögtön elgondolkodtam azon, hogy vajon ki fogja az ezzel kapcsolatos dolgokat elmagyarázni a gyerekeknek, úgy hogy ő hiteles is legyen a gyerek szemében. Mert, ha a tanár a saját magánéletében sincs helyén, úgy nem lesz hiteles, és tanulók csak ki fogják nevetni. Én személy szerint olyan szakembereket látnék szívesen, akik iskola pszichológusok, szexuálpszichológus, vagy pszichológiai asszisztensek.

Eszembe jutott az az időszak, amikor én általános iskolába jártam. Ez már nem épp most volt. Akkor is be volt építve egy hasonló tantárgy a tanmenetben, és biológia órán kellett volna a tanárnak előadást tartani a férfi, női biológia működéséről. Akkor 13 éves voltam. Sajnos ezt a feladatot a tanár nem tudta megoldani. Majd 8.dik osztályba kaptunk egy fiatal srácot, aki főiskolára járt biológia szakra, és tőlünk kábé 5-6 évvel volt idősebb. Egy alkalommal a biológia órán ő magyarázta el, hogy mitől van az, hogy egy nőnek fiú, vagy lány gyereke fog-e születni. Akkor hallottam először az X,Y kromoszómákról. Ennyire emlékszem az iskolában történt szexuális felvilágosításról.

Én úgy gondolom, hogy a családi életre való nevelést és felvilágosítást elsősorban a családban kellene elkezdeni. Az anyáknak elmondani, lány gyermekük milyen biológia változáson fognak keresztül esni az évek alatt. Beszélniük kellene, arról is, hogy nekik milyen kapcsolataik voltak a fiúkkal, milyen rossz, illetve jó emlékeik vannak. A csalódásaikról is nyíltan kellene beszélni. És ott vannak az apák. Ők egy külön téma. Nekik kellene elsősorban a lányaikat kellene felvilágosítani szexuális téren, hogy mit várhatnak egy fiútól. Felismerni azon szituációkat, amelyekből, arra lehet következtetni, hogy fiú csak ki szeretné használni, és le akar vele feküdni. Nagyon sokszor ebből származnak az életre szóló problémák. De mi magyarok nagyon prűdek vagyunk e téren, inkább homokba dugjuk a fejünket.

Az én időmben ezen felvilágosítások szinte sorban elmaradtak a családokban, Az én apám előtt még csak beszélni sem lehetett ilyen témáról. Meg is lett a következménye hosszú évekre, mindaddig amíg nem kezdtem el tájékozódni, és tanulni a megtörtént dolgokból. Az anyám felvilágosítása abban kifulladt, hogy amikor 12 évesen megjött a menstruációm , elmondta, hogy ez így lesz vagy 40 évig. Kész - meg volt a felvilágosítás. A Csernus doktor az előadásain gyakran felteszi a kérdést a hallgatókhoz, emelje fel a kezét az, akit a szülei, legfőképp az apja felvilágosított párkapcsolat és szex terén. Úgy 15o fős rész vevőből 3-4 kéz emelkedik a magasba. Ez szomorú.

Véleményem szerint az iskolákban csak,akkor tudnak hitelesen beszélni, erről a témáról. ha hiteles szakember tart felvilágosító előadásokat. Ellenben a gyerekek ki fogják nevetni.



Képforrása: pixabay.com

Nincsenek megjegyzések: