eva-horvath.blogspot.com

2012. február 11., szombat

Manipulációk tárházai!

Manipuláció! Mi is jelent ez valójában? A manipuláció olyan viselkedés forma, amikor egy kívülálló személy megpróbál bennünket befolyásolni, akár tetteinkben, gondolatainkban, érzelmeinkben, kommunikációkban. A jó emberismerettel rendelkező emberek hamar felismerik azon személyeket, akik könnyen manipulálhatóak. Ezt lehet látni a másik ember kisugárzásán, arckifejezésén, megnyilvánulásaiban. Ezen embertípusok jó eszközei a politikai életnek, médiának, és az ügyeskedő emberek számára.

Most nem elsősorban a mindennapi manipulációkról szeretnék írni, amelyeket elkövetünk kapcsolatainkban. Úgy mint szülő-gyerek, párkapcsolat vagy munkatársi kapcsolatokban használunk. A legnagyobb manipulátor a fogyasztói társadalom, amely az embereket nap mint nap manipulálja valamilyen formában. Ilyenek a reklámok, amelyek a média segítségével dömping szerűen árasztanak el bennünket. Az egyik oldalon a reklámok azt sugallják, hogy ezt-azt a terméket vásárold meg, mert ez azért, jobb mint a másik. A fogyasztói társadalom Azt közvetíti felénk, hogy fogyassz, vásárolj, a régit dobd el, és ne javíttass. A másik alternatív oldal azt diktálja, hogy ne használj ilyen-olyan termékeket, mert ez ártalmas emberre, környezetre.

Az elmúlt időszakban több olyan e-mailt kaptam, amely arra buzdít, hogy ne használjunk drága tisztító-mosószereket, hanem nagyanyáink által bevált anyagokat használjuk. Először nem zavart a téma, de amikor sokadjára megkaptam a "jó" tanácsokat-elszállt az agyam. Nézzük sorjában a dolgok állását: Mikor volt fürdőszoba a nagyanyáink idejébe, modern konyha, gáztűzhely, mikró, és különböző háztartási gépek. Ja, és a legfontosabb, hogy olyan fürdőszobai-konyhai képeket mutogatnak, ahol legalább tíz éve nem takarítottak. Nem baj, így lehet manipulálni az embereket. Vannak jól bevált dolgok is-nem vitás. De nevetséges mondjuk szódát használni mosáshoz, mert olyan kárt tesz a ruhákban, hogy eláll a szavunk. Nem veszünk drága mosóport, de veszünk helyette újabb ruhákat. Egy kutya.

Tehát az embereket veszett jól lehet manipulálni, bármely irányba is. De csak azt lehet, aki hagyja magát. Ezt nagyon jól kihasználják a marketing cégek.Na és, hogy mennyire károsítjuk a környezetet. Véleményem szerint ezen szerek használatától van sokkal rosszabb is, amely káros. Atomenergia, fegyverkezés, gyógyszeripar stb.
Ne hagyjuk, hogy a reklámok vagy bárki más emberek manipuláljanak bennünket! Legyen szó tetteinkről, érzelmeinkről, cselekedeteinkről, bármiről. Legyünk önmagunk! És kerüljük a reklámok vásárlásra serkentő hatásait.

Nincsenek megjegyzések: