eva-horvath.blogspot.com

Powered By Blogger

2012. február 18., szombat

Zsák a foltját...

Zsák a foltját megtalálja. Gyakran elhangzik ez a közmondás az emberek szájából, főleg az idősebb emberek élnek ilyen hasonlatokkal. Fogalmazhatnánk úgy is, hogy hasonló, hasonlót vonz be. Vagyis hasonló személyiségszerkezetű ember ugyanolyan személyiségszerkezetűt vonz magához, mint ő saját maga. Aki önbizalomhiányban szenved, az szintén olyan partnert talál, vagy a lusta, lustát, a gyáva a gyávát, a bizonytalan bizonytalan embert talál párjának.

Szerintem sok csaj és pasi gondolkodott már el azon, hogy vajon miért olyan pasikat, csajokat vonz magához, akik esetleg gyorsan lelépnek, vagy egy éjszakás kalandot akarnak, pótapát vagy pótanyát keresnek a párjukban. Nos, ez nem másért van így, mint hogy a saját személyiségszerkezetét az ember kisugározza. Rögtön látni, hogy gyáva, bizonytalan, vagy önbizalom hiányos a meghódítani vélt személy. Az is nagyban befolyásolja a negatív tulajdonságok kisugárzását, hogy az adott egyén a megismerkedés pillanatában milyen belső erőkkel rendelkezik, mennyire biztos magába, és mennyire van helyén a lelkivilága.

Sokszor elgondolkodtam a saját és mások által elmondott történeteken, hogy miért vonzok magamhoz olyan pasikat, akinek csak az a céljuk, hogy megkapják, amit szeretnének, és akkor gyorsan továbbállnak. Minden felelősség vállalása nélkül. Rajtam kívül másik járnak hasonló cipőben. Sok évnek kellet eltelnie ahhoz, hogy rájöjjek a probléma gyökerére. De a felismerés és a változtatás sosem késő. Elmondhatom, hogy ezek nagyon fájdalmas dolgok.

Az igazi felismerés, akkor jött, miután volt egy pasi az életemben, akire még lelkem mélyén még fel is néztem. Végre egy teljesen más pasi.- gondoltam én. Közben a valóság teljesen más volt, mint, amit ő mutatott. Végül, amikor ő az élete úgymond minden területén megbukott, mint "férfi", akkor elkezdtem azon gondolkodni az eseten. Vajon miért vonzok be mindig ilyen pasikat? És a következőkre jöttem rá: Én hosszú évekig egy bizonytalan, gyáva, csajszi voltam, és ezt sugároztam ki a környezetemre is. A pasik pedig ezt rögtön megérzik. Amikor a fent említett pasit megismertem, akkor én egy bizonytalan, gyáva, problémákkal teli csaj voltam. Ő tehát egy bizonytalan "nőnek" ismert meg, aki csak arra jó, hogy egyszer kipróbáljon. Az ő személyiségszerkezete is bizonytalanságról, gyávaságról árulkodott. Tehát bevonzottam egy olyan pasit, mint én voltam.

Közben évek teltek el, hogy nem találkoztunk. Ez az általa megismert bizonytalan csaj már nem az volt, akinek ő megismert, mert közben elkezdődött a lelki fejlődésem. Ő egy céltudatos, dinamikus, magabiztos nőt látott maga előtt. Ez őt elégé letaglózta. És, ahol még úgy gondolta, hogy talán "férfi" tud lenni, ott is elbukott. De ez már az ő problémája.

Sok év eltelte után, ha visszagondolok a történtekre, az jut az eszembe, hogy milyen bizonytalan, gyáva csaj is voltam éveken keresztül. De nem baj! Nem teszek magamnak szemrehányást e végett, mert tanultam belőle. Most már éberebb vagyok és rögtön észreveszem az ilyen típusú pasik közeledését. Így hamar útilaput lehet kötni a lábára. És eszembe jut a közmondás: Zsák a foltját megtalálja. Ez pedig csak idő kérdése.

Nincsenek megjegyzések: